تعداد و فاصله طبقات بهشت/ وقتی خدا از همه گناهان انسان می‌گذرد


تعداد و فاصله طبقات بهشت/ وقتی خدا از همه گناهان انسان می‌گذرد

یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه اگر یک سبحان‌الله را درست بگویید خداوند از همه گناهان‌تان می‌گذرد، گفت: ممکن نیست کسی ایمان واقعی آورده باشد و تقوا نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ روزی حضرت عیسی(ع) مرده‌ای را زنده کرد و پرسید چند سال است که از دنیا رفته‌ای، او گفت ۴۰۰ سال است که فوت کرده ام اما هنوز تلخی جان کندن در جان من است.

این استاد حوزه علمیه افزود: شهید تهرانی مقدم قبل از شهادت خواب دیده بودند که دو فرشته آمدند سینه او را بو کردند و گفتند بوی محبت می‌دهد، از آن دور بهشت خود را دیده بود.

آیت‌الله جاودان بیان کرد: وقتی حضرت یوسف(ع) به قدرت و سلطنت رسید قصد کرد نیمی از سلطنت خود را به آن کودکی دهد که بر پاکدامنی او شهادت داده بود، اگر شما هم یک سبحان‌الله را درست بگویید خداوند از همه گناهان شما گذشت می‌کند.

این استاد اخلاق تاکید کرد: باید چندین سال گوش، زبان، چشم و سایر اعضای وجودی خود را از گناه پرهیز دهید تا به جایی برسید که خداوند را به شایستگی تسبیح بگویید.

وی با بیان اینکه طبقات بهشت به تعداد آیات قرآن است، ابراز کرد: بین هر طبقه فاصله بین زمین تا دورترین ستارگان در عالم هستی است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اگر انسان بخواهد وضو و نماز کامل داشته باشد باید خود انسان کاملی باشد، گفت: یک انسان کامل می‌تواند وضو و نماز کامل را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه «ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوا پیشه کنید»، بیان کرد: ممکن نیست کسی ایمان واقعی آورده باشد و تقوا نداشته باشد، مومن واقعی چنان در ایمان خود قوی است که اگر بدن او را با قیچی یا اره تکه تکه کنند دست از ایمان خود برنمی‌دارد.

وی افزود: ایمان برخی افراد چنان قوی است که هر سختی ای را برای آن تحمل می‌کنند، دست و پای میثم تمار را بریده بودند اما تحمل کرده بود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه قاعده ایمان است که انسان برای خداوند و روز قیامت تقوا را رعایت کند و در طول روز کارهای درست و صالح انجام دهد و برای هر عمل خود دلیل داشته باشد، اضافه کرد: این رفتار معجزه می‌کند، نیت شما در غذا خوردن و خوابیدن برای قدرت یافتن و خدمت به خدا و خلق او باشد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: سردار سلیمانی از جمله کسانی بود که برای عالم اسلام و دفاع از آن تا جایی که از خستگی بیافتند کار می‌کردند. در این حالت سینه انسان بوی امام حسین(ع) می دهد و خداوند شخصیت او را درست کرده و او انسان کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال نیک انسان او را اصلاح می‌کند به شرط اینکه در کنار آن با گناه خرابی ایجاد نکند، اظهار کرد: اگر این شرط به کمال برسد شخص انسان به تمام معنا می‌شود. در این حالت نماز، روزه، اعتقادات، ادب، ایمان و اخلاص او درست می‌شود. اعمال درست روی انسان اثرات بسیار مثبت دارد و سبب هدایت بیشتر انسان می‌شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان