پشت پرده خروج چشم بادامی‌ها از بازار ایران/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟


پشت پرده خروج چشم بادامی‌ها از بازار ایران/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

همه چیز از انتشار یک خبر شروع شد مبنی بر اینکه سامسونگ و ال‌جی از بازار لوازم خانگی ایران خارج می‌شوند. اما این تمام ماجرا نبود و عده‌ای معتقدند که این مسئله فقط یک نمایش است.

گروه بازرگانی بازارنیوز: این خبر که نگرانی‌های زیادی برای خریداران و بازار در پی داشت، باعث واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه شد؛ واکنشی که در آن ذکر شده بود ورود دوباره به بازار ایران برای شرکت‌هایی که «قلدری آمریکا» را بپذیرند کاری سخت خواهد بود.

عراقچی: این شرکت ها در اقتصاد ایران اولویت نخواند داشت

در این بین عراقچی، معاون وزیر امور خارجه نیز در واکنش به خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران گفت این شرکت‌ها در آینده اقتصاد ایران در اولویت نخواهند بود. وی در ادامه گفت: « آنها بازاری را از دست داده‌اند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به دست بیاورند».

پیش از این حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با گلایه از این شرکت ها گفت: طی دو سال اخیر این شرکت‌ها محصولی به بازار عرضه نمی‌کردند و فقط برای تبلیغ و حفظ بازار ایران هزینه می‌کردند.

پشت پرده خروج کره ای ها از بازار ایران

ممنوعیت یک سال و نیمه واردات لوازم خانگی از تیرماه سال گذشته تاکنون تاثیری در بازار این دو برند کره‌ای نداشته و مشاهدات میدانی در بازار نشان می‌دهد که هنوز هم این دو برند یکه‌تاز بازار هستند. اما چه شده که ال‌جی و سامسونگ با این یکه‌تازی و بعد از نزدیک به بیست سال فعالیت در ایران، تصمیم گرفته‌اند به بازار لوازم خانگی در کشور پشت کنند؟ اصلا آیا اساسا و واقعا آنها می‌خواهند دیگر در این بازار حضور نداشته باشند و یا موضوع چیز دیگری است؟

محصولات ال‌جی هنوز در بازارند!

«کاوه مفتخری» مدیر بازاریابی ال‌جی در ایران خروج ال‌جی از ایران را رد می‌کند و می‌گوید ال‌جی سعی کرده و سعی خواهد کرد تا با وجود شرایط تحریم‌ها در بازار ایران باقی بماند.

او با اشاره به موضوع تغییر تابلوهای فروشگاه‌ها می‌گوید:«خود اتحادیه داستان کشیده شدن پایین تابلوها را آغاز کردند ولی باید بدانیم که این تابلوها متعلق به برندها نیست و برای فروشگاه‌ها است. ما همچنان در ایران هستیم و همکاری خود را با گلدیران ادامه می‌دهیم. محصولات‌مان نیز در بازار موجود است. برای خیلی از کالاها موجودی یکساله‌ای داریم، نظیر کولر گازی. خیلی از فروشگاه‌ها همچنان تابلوی ال‌جی را دارند و یک سری فروشگاه هم می‌خواهند با برند جدید جی‌پلاس همکاری کنند؛ اما این موضوع دخلی به خروج ال‌جی از ایران ندارد.»

پی بردن به اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، شاید با گذر زمان محقق شود. در حال حاضر، تب و تاب انتخابات مجلس، همه توجهات را معطوف به خود کرده است.

دیدگاه توئیتری ها چیست؟

در چند روز گذشته بسیاری از کاربران توئیتر، به این موضوع دامن زدند. به نظر می رسد عمده رویکردها در این باره، مثبت است و اغلب افراد موافق خروج این شرکت ها از کشور هستند. مجید شاکری کارشناس اقتصادی با اشاره به راه های اندک برای تبدیل وون به ریال، پیش بینی کرد که سامسونگ به زودی به ایران بازخواهد گشت.

پشت پرده خروج چشم بادامی‌ها از بازار ایران/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

کاربر «کاف_موسوی» نیز با ارسال تصویری از توقف فعالیت «گلکسی استور» در ایران خبر داد و از این موضوع ابراز خوشحالی کرد.

پشت پرده خروج چشم بادامی‌ها از بازار ایران/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

فرد دیگری برندهای کره ای را عامل ورشکستگی و تعطیلی کارخانه ها دانست و رفتن این برندها را فرصتی برای کارگرهای ایرانی معرفی کرد.

پشت پرده خروج چشم بادامی‌ها از بازار ایران/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

کاربر «مستر ضمیر» نیز با اشاره به خروج شرکت های کره ای از ایران، این اقدام را در جهت پویایی کارخانه های ایرانی، موثر دانست.

پشت پرده خروج چشم بادامی‌ها از بازار ایران/ دیدگاه توئیتری‌ها چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت