کارگروه ساماندهی سگ‌های ولگرد در میبد تشکیل می‌شود


کارگروه ساماندهی سگ‌های ولگرد در میبد تشکیل می‌شود

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد از تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات محیط زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیگیری موضوع ساماندهی یا اتلاف سگ های ولگرد در این شهرستان خبر داد.

سید بهروز موسوی ندوشن روز دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان با موضوع سگ‌های بی‌صاحب افزود:اتلاف و یا ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب نیاز به صدور دستورالعمل و آیین نامه جامع و کامل‌تری از سوی مراجع در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: با این وجود، باید شناسایی منبع تغذیه سگها برای جلوگیری از تجمع آنها در مکان‌هایی از شهر و کنترل و مدیریت گود زباله مورد توجه قرار گیرد و ایجاد کمپ نگهداری سگهای بی صاحب و ... نیز در دستور کار قرار داده‌ شود.

وی آموزش دادن دانش آموزان که در هنگام روبرو شدن با سگها چه اقدامی برای محافظت از خود انجام دهند و همینطور موضوع اطلاع‌رسانی با استفاده از انیمیشن ، کلیپ و بنر را نیز یادآور شد.

دادستان میبد هم گفت: با توجه به دستورالعمل هیئت وزیران در خصوص کنترل جمعیت حیوانات و به خصوص سگهای بی‌صاحب اگر این حیوانات مورد کنترل و ساماندهی قرار گیرند هم به این آیین نامه عمل شده و هم از حیوانات حمایت می‌شود.

محمد باقرپور در ادامه به لزوم ایجاد مکانی برای نگهداری سگ‌ها و ساماندهی و عقیم سازی آنها و...اشاره کرد.

وی همچنین بر لزوم اجرای مصوبات این نشست به عنوان یک سند اجرایی تاکید کرد.

شهردار میبد هم گفت:پیدا کردن راهکار برای رفع مشکل ایجاد شده اهمیت دارد و با توجه به آن شهرداری با اقدامی سریع با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

علیرضا نقوی به ایمن سازی و کنترل ورود و خروج به گودال زباله ، خواستن از خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود ، اطلاع رسانی به مردم برای ریختن زباله در محلی که تعیین خواهدشد و ...اشاره کرد.

در این نشست مسوولان ادارات حاضر در نشست به ارائه فعالیت‌های خود در این ارتباط پرداختند.

امسال ۲ کودک در میبد بر اثر حمله سگها جان باختند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو