آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری و امپراطوری هکرهاست


آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری و امپراطوری هکرهاست

گنگ شوانگ گفت آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری دنیاست و می توان آن را امپراطوری هکرها نامید.

آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری و امپراطوری هکرهاست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته، رسانه‌ها گزارش دادند، آمریکا و سرویس اطلاعاتی آلمان غربی به طور مخفیانه مالک بزرگترین کارخانه سازنده ابزار‌های رمزگذاری در طول جنگ سرد بوده اند به طوری که سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا دسترسی مستقیمی به اطلاعات سری بیش از ۱۲۰ کشور داشته اند. در عین حال، واشنگتن نبردی تازه علیه شرکت‌های چینی که به جاسوسی صنعتی متهم هستند به راه انداخته است.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته است آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری دنیاست و می‌توان آن را «امپراطوری هکرها» نامید.
این مقام چینی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: حقایق یک بار دیگر نشان می‌دهد ، آمریکا بزرگترین استراق سمع کننده بین المللی و امپراطوری هکر‌ها به معنای واقعی کلمه است. اقدامات استراق سمع آن‌ها به سطح تجاوز، بی قانونی و آشفتگی رسیده است.
اظهارات گنگ پس از آن بیان می‌شود که گزارش واشنگتن پست در هفته گذشته نشان داد شرکت «کریپتو‌ای جی»، شرکت سازنده دستگاه‌های رمزگذاری سوئیسی به مدت چندین دهه تحت مالکیت مخفی سازمان سیا، آژانس امنیت ملی آمریکا و سرویس جاسوسی آلمان غربی «بی ان دی» قرار داشته و همین امر به آمریکایی‌ها امکان داده است تا از کشور‌های متعددی از جمله هند، پاکستان، ایران، کشور‌های آمریکای لاتین و واتیکان جاسوسی کنند.

«اشتباه» تحریم‌ها
گنگ همچنین در مورد تحریم‌هایی که هفته گذشته علیه شش شرکت چینی وضع شد گفت: این تحریم ها بر شش شرکت به اتهام نقض قوانین آمریکا در مورد منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی وضع شد. این سخنگو افزود: چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مخالف است.
وی تاکید کرد: ما به آمریکا تأکید می‌کنیم این اشتباه را هر چه زودتر اصلاح کند و تحریم‌ها را بردارد.
روز پنجشنبه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد حدود شش شرکت چینی، روسی، عراقی و ترکیه‌ای و برخی از افراد حقیقی و حقوقی دیگر را به خاطر نقض تحریم‌های مربوط به منع اشاعه علیه ایران، کره شمالی و سوریه تحریم کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا مشخص نکرد چه اقدامات منع اشاعه‌ای نقض شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است