زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند


زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند

شهردار ابهر با اشاره به اینکه نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد، گفت: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند.

زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زندبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا ذوالقدری‌ها، شهردار ابهر ، عصر دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری ابهر با تبریک هفته زن، گفت: بیان جایگاه رفیع مادران قطعا در کلمات نمی‌گنجد و ما توانایی به جای آوردن دین مان نسبت به آنها را نداریم.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه، گفت: سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر ابهر از قشر بانوان هستند که این امر وظیفه آنان را در قبال قشر بانوان در ابعاد مختلف رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیشتر می‌کند.

ذوالقدری‌ها تصریح کرد: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند و با استفاده از پایگاه اجتماعی مختلف نقش‌های گوناگونی را عهده‌دار می‌شود که در نهایت منجر به ترویج عدالت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در دین مبین اسلام به جایگاه و شخصیت زن توجه زیادی شده است و نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد، ادامه داد: بر اساس آموزه­‌های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد و از دامن زن مرد به معراج می­‌رود.

در ادامه این جلسه نیز سید نعمت‌الله نجیب‌حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: اهمیت منزلت و شأن مادران به اندازه‌ای است که در روایات و احادیث متعددی بر آن اشاره شده و اگر در میان ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام زنان حضور ندارند، نشانگر جایگاه بالای زنان است چون این پیامبران تربیت،یافته و فرزندان مادرانی هستند که بهشت زیر پای آنهاست .

وی با اشاره به این‌که نقش و اهمیت جایگاه زنان و همسران در جامعه بر اساس بنیان خانواده بنا نهاده شده است، ادامه داد: رکن اصلی و پایدار و ماندگار خانواده مادر است و افرادی همانند سردار سلیمانی و شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ نماد بارز این ادعا هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی