پنج سینمای قم در نوبت تجهیز است


پنج سینمای قم در نوبت تجهیز است

قم- ایرنا- رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: پنج سینمای قم در نوبت تجهیز است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها 2 هزار و 190 صندلی به ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود.

محمدکاظم رضوانی روز سه‌شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که در ۲ سال اخیر تعداد صندلی‌های سینما در قم ۲ برابر شده است، گفت: تعداد صندلی سینماهای استان از ۹۰۰ صندلی در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۵۰ صندلی در سال جاری افزایش یافته‌است.

وی با بیان اینکه نهضت ساخت سینما درقم در سال‌های اخیر به صورت جدی دنبال شده‌است گفت: تعداد سینماهای استان از ۳ سینما درسال ۹۶ به ۶ سینما تا پایان سال ۹۷ افزایش یافته‌است ضمن اینکه هم اکنون هفت سینمای در حال ساخت و درنوبت تجهیز در استان وجود دارد.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: ونوس با ۲ سالن به ظرفیت‌های ۸۰ و ۲۲۰ صندلی، تربیت با یک سالن به ظرفیت ۴۰۰ صندلی، آیه با یک سالن به ظرفیت ۱۱۰ صندلی، کانون با یک سالن به ظرفیت ۲۲۰ صندلی، آوینه با یک سالن به ظرفیت ۲۲۰ صندلی و ‌شهر آفتاب با سه سالن به ظرفیت‌های ۸۰، ۴۰ و ۸۰ سینماهای فعال موجود در قم هستند.

وی گفت: سینماهای تالار مرکزی شهر، استقلال، بازار شهر، نور و همچنین موزه انقلاب و دفاع مقدس،‌پنج سینمای در نوبت تجهیز استان هستند که با بهره‌برداری از این سینماها ۹ سالن به ظرفیت سینمایی قم افزوده می‌شود.

رضوانی، ادامه داد: ۲ سینمای اریکه ملل و مجتمع بازار سلام با دارا بودن ۲ و ۶ سالن از جمله دیگر طرح‌های در حال احداث سینمایی قم است که با تکمیل و تجهیز این سینماها نیز ۸۹۰ صندلی به مجموعه ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود.

وی افزود: در مجموع با تکمیل و تجهیز این طرح‌های سینمایی سه هزار و ۸۰ صندلی به ظرفیت سینمایی استان افزوده می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال آینده از این مجموع تعداد ۹۰۰ صندلی در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...