105 مقاله به نوزدهمین کنگره سالیانه اعصاب کودکان ایران ارسال شده است


105 مقاله به نوزدهمین کنگره سالیانه اعصاب کودکان ایران ارسال شده است

بندرعباس- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 105 مقاله به نوزدهمین کنگره سالیانه اعصاب کودکان و نوجوانان ایران ارسال شده است.

دکتر تیمور آقاملایی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این شمار مقاله رسیده، به دلیل محدودیت زمانی ۱۵ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر در سه روز ارایه خواهد شد.

وی افزود: این کنگره که برای چهارمین سال پیاپی هرمزگان میزبان آن است، در هشت بخش پزشکی در قالب سخنرانی و چهار کارگاه آموزشی و پنل های تخصصی با حضور متخصصان مغز و اعصاب اطفال، متخصصان رشته های ژنتیک انسانی، بیوشیمی، روانپزشکان، پزشکان عمومی، طب فیزیک، پرستاران و کارشناسان توانبخشی برگزار خواهد شد.

آقاملایی زمان برگزاری این کنگره را ۳۰ بهمن تا دوم اسفندماه در جزیره قشم اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعات که در کنگره مورد بحث قرار خواهد گرفت، مقوله بسیار جدید پیوند سلول های بنیادی در کودکان با فلج مغزی است و براساس آزمایش های انجام شده تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، انجمن علمی مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان ایران، واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کودکان بندرعباس، انجمن صرع هرمزگان، مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری و کمیته تحقیقات دانشجویی برگزار می شود.

آقاملایی از جمله مهمترین محورهای این کنگوره را تشخیص و درمان، اختلالات حرکتی در کودکان، بیماری های نورو متابولیک و نورو ژنتیک درمان پذیر، نورو فیزیولوژی بالینی و الکترو انسفالگرافی ، کاربرد سلول های بنیادی در نورولوژی کودکان، نورو واسکولار و اختلالات هماتولوژِی در سکته مغزی کودکان و اختلالات عصبی تکاملی و چالشهای موجود عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور