برف سنگین 50 میلیارد ریال به شهرداری خلخال خسارت زد


برف سنگین 50 میلیارد ریال به شهرداری خلخال خسارت زد

اردبیل - ایرنا - شهردار خلخال گفت: بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید و سردی بی‌سابقه هوا بالغ بر 50 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شهر و ماشین‌آلات سنگین شهرداری خسارت زد.

صباح‌الدین برزگر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارش برف سنگین هفته گذشته سقف جایگاه‌های سی ان جی شهرداری ،رستوران تفرجگاه ازناو ،مبلمان شهری ،تابلوهای اعلام مسیر ،چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ،آسفالت معابر ،کانال‌های هدایت آب ،جدول‌های کنار خیابان‌ها ،باکس‌های جمع‌آوری زباله ،خودروهای حمل زباله ،دیوارهای حایل و ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی و جابجایی برف آسیب دیده و دچار خسارت شده‌اند.

وی گفت: از آغاز عملیات برف‌روبی و بازگشایی معابر شهر خلخال تاکنون بیش از چهار هزار کامیون برف از خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر جمع‌آوری و جابجا شده ولی با توجه به حجم سنگین برف باقیمانده ،برف‌روبی و بازگشایی کامل معابر در صورت ادامه روند سرما و یخ‌بندان ادامه خواهد داشت.

شهردار خلخال اظهارداشت: برغم پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار اردبیل، فرماندار خلخال و همکاری پیمانکاران مجری پروژه‌های عمرانی بخش خصوصی برای کمک به بازگشایی معابر و جمع‌آوری برف از داخل کوچه‌ها ، به علت حجم زیاد برف و گستردگی شهر، روند فعلی برف‌روبی مورد رضایت مردم نیست.

او با بیان اینکه به علت شدت برودت هوا استفاده از مخلوط نمک و شن برای مقابله با یخ‌بندان سطح معابر و خیابان‌ها کارساز نیست، افزود: یخ‌بندان موجب سختی تردد خودروها و پیاده‌ها در بیشتر معابر این شهر شده و زندگی عادی مردم را مختل کرده است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز با بیان اینکه بارف سنگین و سرمای شدید هوا به تاسیسات گرمایشی تعدادی از مدارس این شهر آسیب زده ، افزود: به علت ترکیدگی و از کار افتادن سیستم گرمایشی شوفاژ مدرسه ابتدایی دخترانه ام‌کلثوم این مدرسه امروز تعطیل اعلام و بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز از حضور در کلاس‌های درس بازماندند.

وی گفت: در روزهای گذشته برف محوطه و حیاط بیشتر مدارس این شهر باستفاده از ماشین‌آلات برف‌روبی و محوطه‌های کوچک نیز به صورت دستی بازگشایی شده، ولی با این حال تمام مدارس ابتدایی به لحاظ رعایت حال دانش‌آموزان و شدت سرما با یک ساعت تاخیر شروع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا