نشست گردشگری ایران و پاکستان


سمینار فرصت‌های گردشگری ایران و پاکستان در شهر حیدرآباد ایالت سند برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد ، سمینار فرصت‌های گردشگری ایران و پاکستان با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی در شهر حیدرآباد ایالت سند برگزار شد.
در این سمینار که «احمد محمدی» سرکنسول کشورمان در کراچی و سید "طیب حسین" شهردار حیدرآباد و جمع زیادی از مقامات علمی، فرهنگی و فعالان گردشگری ایالت سند حضور داشتند، جاذبه‌های گردشگری مذهبی، تاریخی، طبیعی و درمانی کشورمان با پخش تصاویر، فیلم‌های ویدیویی و سخنرانی به حضار معرفی شد.

سرکنسول کشورمان در سخنرانی خود در این مراسم با معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری ایران در حوزه‌های مختلف، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در ارتقاء همکاری گردشگری را برای حضار تشریح و از آن‌ها دعوت کرد زمینه‌های اعزام گردشگر به ایران را فقط به گردشگری مذهبی محدود نکنند و در سایر زمینه‌ها به خصوص گردشگری پزشکی و حتی اعزام دانشجو به ایران نیز فعالیت کنند.
وی در بخشی از سخنان خود به توئیت اخیر ترامپ درباره حمله به اماکن فرهنگی ایران اشاره و آن را محکوم کرد.
در بخش دیگری از مراسم سید "طبیب حسین" شهردار حیدرآباد در سخنان خود با اشاره به تاریخ دیرینۀ کشورمان، از آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران ابراز خوشحالی و آمادگی خود را برای افزایش همکاری‌های گردشگری با شهر‌های مختلف کشورمان به ویژه شهر نیشابور اعلام کرد.
دو طرف در حاشیه این سمینار، موضوع خواهرخواندگی شهر‌های نیشابور و حیدرآباد را بررسی کردند.
در این مراسم به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم ویژه‌ای برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان