20 موکب برای مسافران نوروزی استان سمنان برپا می‌شود


20 موکب برای مسافران نوروزی استان سمنان برپا می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس پلیس راه استان سمنان گفت: 20 موکب برای مسافران و گردشگران نوروز 98 با هدف کاهش تصادف‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای این استان برپا می‌شود.

سرهنگ تقی کبیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۶۴۰ کیلومتر از محور پرتردد تهران به مشهد در استان سمنان واقع شده است افزود: یکنواختی و کویری بودن جاده‌های این استان و فقدان چشم‌اندازهای طبیعی و مصنوعی بر خستگی راننده وسایل نقلیه و واژگونی خودروها دامن می‌زند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد تصادف‌های استان سمنان در این محور اصلی رخ می‌دهد و این استان در سال گذشته رتبه اول کشوری را در واژگونی خودروها به واسطه بی‌روح بودن جاده‌هایش داشت.

رییس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: برپایی موکب و ایستگاه‌هایی برای اسکان موقت مسافران در محور تهران به مشهد در محدوده استان سمنان در روزهای نوروز سبب رفع خستگی و در نتیجه کاهش تصادف‌های ناشی از آن می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی در حوزه راه تنها به تعریض جاده‌ها ختم نمی‌شود تصریح کرد: با راه‌اندازی جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی می‌توان گردشگران و مسافران عبوری را در جاده‌ها برای توقف و استراحتی کوتاه ترغیب کرد.

کبیری تاکید کرد: پلیس به تنهایی متولی کاهش آمار تصادفات نیست بلکه دستگاه‌ها و نهادهای دیگر همچون آموزش و پرورش، رسانه‌ها و شهرداری‌ها باید در فرهنگ‌سازی و آموزش اهتمام ورزند.

رییس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: زمانی که همه دستگاه‌های اجرایی، پای کار آمدند، تصادفات در محورهای این استان حتی در روزهای پرتردد سال کاهش داشت.

استان سمنان با مساحتی بیش از ۹۷ هزار کیلومتر مربع، حدود هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و واقع شدن ۶۴۰ کیلومتر از بزرگراه ۹۰۰ کیلومتری تهران به مشهد در این استان و عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جاده های این خطه، از جمله ترافیک محورهای این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...