جشنواره فرهنگی هنری شبیه یاس در مشهد برگزار شد


جشنواره فرهنگی هنری  شبیه یاس  در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- چهارمین جشنواره فرهنگی هنری شبیه یاس ویژه دختران و بانوان خراسان رضوی روز سه‌شنبه در مشهد برگزار شد.

رییس بسیج جامعه زنان خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با همت بسیج جامعه زنان، مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، بسیج دانش‌آموزی و بسیج صدا و سیمای این استان برگزار شده است.

رویا حیدرزاده افزود: فراخوان این جشنواره از تیرماه امسال با محور نقش دختران و زنان انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی، تحقق و نشر سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س)، فرهنگ عاشورایی و انتظار، بیانیه گام دوم انقلاب، جبهه مقاومت و استکبارستیزی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در بخش‌های سرود، استندآپ کمدی، گویندگی و مجریگری، نقالی و پرده‌خوانی منتشر شد.

وی ادامه داد: هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نسبت به دوره پیش ۲ برابر شده است.

وی گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی است و یکی از اهداف این جشنواره انتقال این مفاهیم، فرهنگ‌ و گفتمان‌سازی در مسایل فرهنگی و انقلابی است.

حیدرزاده افزود: سعی می‌کنیم این جشنواره سال آینده در سطح ملی و فراملی برگزار شود.

وی ادامه داد: بخش آموزشی این جشنواره هم با فراهم کردن فرصت مناسب برای تربیت مربی و ارتقای توانمندی آنان در سطح محلات موفق عمل کرده و جشنواره در راه‌اندازی و تشکیل گروه‌های هنری در سطح محلات و شناسایی استعدادهای دختران و بانوان در زمینه‌های هنری و فرهنگی موفق بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: عرصه هنر و فرهنگ عرصه بسیار مهم، مبنایی و تاثیرگذار است که در همه حوزه‌ها نقش پایه‌ای ایفا می‌کند.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری با بیان اینکه ضعف مهم و جدی ما در فضای اخلاقی حاکم بر محیط‌های هنری است افزود: نیروهای ارزشی و انقلابی و هنرمند هم باید زمینه حضور دیگر افراد را در عرصه هنر فراهم کنند.

وی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از قوای اساسی و در راس امور است. نفس مشارکت و حضور در صحنه در استحکام نظام بسیار مهم است بخصوص حضور در انتخابات مجلس که جایگاه خاصی در نظام دارد.

وی گفت: باید دقت کنیم افراد متعهد، متدین، مومن، انقلابی و کسانی‌ که به نظام و مردم خیانت نمی‌کنند و امتحان پس داده‌اند به مجلس بفرستیم.

در این جشنواره نفرات برتر هر بخش معرفی و تقدیر شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها