دستگاه های احراز هویت الکترونیکی انتخابات کشور فعال شد


دستگاه های احراز هویت الکترونیکی انتخابات  کشور فعال شد

کرج - ایرنا - رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که دستگاه های احراز هویت الکترونیکی ویژه انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور فعال شده است.

امیر شجاعان روز سه شنبه با حضور در ستاد انتخابات شهرستان های ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان استان البرزاظهار داشت: این سیستم ها به گونه‌ای طراحی شده که امکان هک شدن آنها بسیار ضعیف است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در روز اخذ رای شناسنامه و کارت ملی مورد نیاز است، ولی الزامی‌برای کارت ملی هوشمند نداریم، البته بدون شماره ملی به هیچ وجه از کسی رای‌گیری نخواهیم کرد.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین فرایندها در روز اخذ رای، احراز هویت رای دهندگان و جلوگیری از رای تکراری است،بیان داشت: در روز اخذ رای باید مشخص شود مدارکی که فرد ارائه می‌کند، مربوط به خود او است.

وی درباره فرایند انجام احراز هویت الکترونیکی در شعب اخذ رای گفت: مسوول شعبه شناسنامه و کارت ملی فرد را دریافت کرده و در دستگاه قرار می‌دهد. اصلی یاجعلی بودن کارت شناسایی ملی در دستگاه تشخیص هویت مشخص می شود.

همچنین پیشگیری از جرائمی مانند استفاده از شناسنامه و کارت ملی افراد فوت شده از مزیت های الکترونیکی شدن انتخابات است .

وی با تاکید بر این که ملاک اخذ رای، تشخیص دستگاه احراز هویت الکترونیکی است، گفت: در دوره‌های قبل انتخابات ملاک را مهر شناسنامه فرد قرار می‌دادیم ولی در این دوره اگر سامانه تشخیص داد که فرد یک بار رای داده است، دیگر به او تعرفه داده نخواهد ‌شد.

شجاعان همچنین با اشاره به این که به تعداد شعب اخذ رای، دستگاه احراز هویت الکترونیکی تولید شده و در حال توزیع است، تصریح کرد: در هر شعبه یک دستگاه احراز هویت الکترونیکی استفاده می‌شود و تعدادی دستگاه به عنوان ذخیره هم در اختیار استان‌ها قرار داده‌ایم .

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشور با تاکید بر امنیت بالای دستگاه‌های احراز هویت گفت: همه طراحی‌های دستگاه‌ها در داخل کشور انجام شده است و مشابه خارجی آنها وجود ندارد.

وی افزود : قطع اینترنت موجب قطع شدن دستگاها نمی‌شود زیرا از فضای اینترنت استفاده نمی‌کنیم. دستگاه احراز هویت الکترونیکی هم به صورت آفلاین و هم آنلاین کار می‌کند.
مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ایران نیز در بازدید از ستاد انتخابیه ساوجبلاغ گفت :تجهیزات الکترونیکی با کیفیت بسیار بالایی برای احراز هویت انتخاباتی طراحی و آماده سازی شده است .

ویدا سینا افزود ، ما بر اساس نیاز داخلی این دستگاهها را طراحی و تولید کردیم و بزرگتربن آزمایشگاه حوزه تخصصی در کشور را داریم که دستگاه های سسیتم عامل را بومی سازی کردهایم.

امروز کار ارسال دستگاه احراز هویت به استان های تهران و البرز به اتمام رسید و تا آخر وقت امروز به سایر استان‌ها هم ارسال خواهد شد.

۵۵ هزار شعبه اخذ رای در کل کشور وجود دارد که ۶۹ هزار دستگاه احراز هویت در اختیار این شعب قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها