ابزارهای مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت صنعت نفت است


ابزارهای مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت صنعت نفت است

تهران-ایرنا- رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ابزارهای مالی این صندوق در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق صنعت نفت است.

علی وحدت روز سه شنبه در مراسم اختتامیه گردهمایی سه روزه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت در محل پژوهشگاه نفت افزود: شرایط فعلی کشور با توجه به شکل گیری اکوسیستم نوآوری نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و جو کشور در حوزه علم و فناوری تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: اکنون شرایط کشور به سمت استفاده از فناوری و تبدیل علم به ثروت در حال تغییر است، خوشبختانه زیرساخت های مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از ابزارهای حمایت مالی در اکوسیستم نوآوری شرکت های دانش بنیان است، تاکنون شرکت های دانش بنیان از بسیاری از این ابزارها استفاده کرده اند و دانش بنیان های صنعت نفت نیز می توانند از این ابزارهای مالی استفاده کنند.

وحدت گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد، می تواند نقش واسط را بهتر ایفا کند.

وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان صنعت نفت می توانند ضمانتنامه کیفی، تعهد بانکی برای کار فرما، سرمایه در گردش کار، لیزینگ که جزو ابزارهای مالی صندوق نوآوری و شکوفایی هستند را دریافت کنند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق بحث خرید تضمینی و خرید اول محصولات شرکت های دانش بنیان صنعت نفت را نیز که از سوی وزارت نفت اعلام شد را پیگیری خواهد کرد و در صورت قرار گرفتن یک مکانیزم مالی در کنار آن این امر می تواند اجرایی شود.

گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت از ۲۷ تا ۲۹ در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان