برخورد نیروهای مرزبانی پاوه با تعدادی متردد غیرمجاز مرزی


برخورد نیروهای مرزبانی پاوه با تعدادی متردد غیرمجاز مرزی

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: نیروهای هنگ مرزی پاوه شامگاه یکشنبه (27 بهمن)، حین حراست و پاسداری از مرزهای غربی کشور در نقطه صفر مرزی با تعدادی متردد غیرمجاز مرزی که قصد شکستن حریم امنیتی مرز را داشتند، برخورد کردند. 

پایگاه خبری پلیس روز سه‌شنبه به نقل از سرهنگ «یحیی الهی» اعلام کرد: باتوجه به شرایط حساس منطقه و امنیتی بودن مرزهای غربی کشور و احتمال حضور گروهای معاند و ضدانقلاب در آن مناطق، مرزبانان با فرمان ایست و دادن هشدارهای پیشگیرانه درصدد بازگرداندن افراد یادشده را داشتند که آنان بدون توجه به فرمان مأموران به راه خود ادامه دادند.

الهی اضافه کرد: مرزبانان نیز با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و در این میان هفت نفر مجروح شدند.

وی اظهار داشت: نیروهای مرزبانی با امکانات سازمانی اقدام به انتقال افراد مجروح به مراکز درمانی کردند ولی متاسفانه ۲ نفر از افراد مجروح باوجود تلاش کادر درمانی جان خود را از دست دادند.

وی در پایان به مرزنشینان استان توصیه کرد با توجه به شرایط خاص مرزی از طریق مبادی رسمی اقدام به ورود و خروج از کشور نمایند تا شاهد تکرار حوادث مشابه نباشیم.

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه پاوه نیز در خبری نوشت مُلا قادر قادری با حضور در پزشکی قانونی پاوه و اقامه نماز بر جنازه کولبر مرحوم «احمد صحرایی»، با خانواده آن مرحوم همدردی کرد.
این پایگاه خبری همچنین در ادامه خبر آورده است که امام جمعه پاوه با حضور در بیمارستان قدس این شهر، از نزدیک در جریان روند درمان مجروحان قرار گرفت و در دیدار با رییس شبکه بهداشت، پزشکان و پرسنل بیمارستان از آنان خواست هرچه در توان دارند برای مداوای مجروحان به کار ببندند.
مرز شوشمی در بخش نوسود در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر پاوه و پنج کیلومتری غرب نوسود و ۱۵۵ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.
شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص میدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد