استاندار تهران: اخذ مجوز برای بازدید از انبارهای کالاهای قاچاق باید تسریع شود


استاندار تهران: اخذ مجوز برای بازدید از انبارهای کالاهای قاچاق باید تسریع شود

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: با توجه به این که بروکراسی و اخذ مجوز برای بازدید از انبارها طولانی است این موضوع با ذکر اهمیت باید در شورای تامین مطرح و از مسئولان قوه قضائیه و دادگستری درخواست شود نسبت به تسریع در صدور مجوز همکاری کنند.

انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: از مسئولان سازمان اموال تملیکی نیز گلایه داریم که چرا با توجه به درخواست استان برای تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در انبارهای این سازمان، این سیکل طولانی شده و ممکن است تاریخ مصرف برخی از کالاها به اتمام برسد.

وی افزود: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری از کالاها ضروری است، در سنوات گذشته نیز این کار با پروسه طولانی و اخذ مجوز انجام می شد اکنون مسئولان برای کاهش زمان اخذ مجوز باید احکامی را از دادستان ها دریافت کنند و به بازرسان اجازه حضور در انبارها را بدهند.

استاندار تهران با بیان اینکه ما در شرایط خاصی قرار داریم و طبق دستور مقام معظم رهبری باید شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه تشکیل شود ادامه داد: در این شرایط نمی توان همه اختیارات را در یکجا متمرکز کرد براین اساس ستاد تسهیل و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند برای کاهش سیکل بروکراسی این مسئولیت را با در نظر گرفتن تمام ضوابط و مقررات به استاندار تفیض اختیار کنند.

محسنی بندپی به مشکلات کارخانه داران در خصوص تهیه مواد اولیه اشاره کرد و گفت: ما برای تهیه مواد اولیه برای کارخانه ها دچار مشکل هستیم اگر ارز هم داشته باشیم باید یک دوره طولانی را طی کنیم تا مواد اولیه وارد کشور شود، در جلسه گذشته مصوب شد که مواد اولیه ای که در انبارهای سازمان اموال تملیکی استان وجود دارد با سرعت بیشتری در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده شود تا آنها نیز بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی با انتقاد از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: چرا این سازمان کمیته بررسی مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان را تعطیل کرده است، این کمیته می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و مواد اولیه که قوه محرکه تولید است را در اختیار صنایع قرار دهد و پس از آن اقدمات خود را گزارش دهد.

محسنی بندپی افزود: دو اقدام خوب در راستای مبارزه با قاچاق کالا هفته گذشته انجام شد و براساس این اقدام سه نفر که لوازم خانگی با برند بوش با ارزش تقریبی حدود ٣٠ میلیارد تومان وارد کشور کرده بودند دستگیر شدند.

استاندار تهران همچنین از دستگیری تولیدکنندگان داروهای تقلبی در این استان خبر داد و گفت:‌ مبارزه با قاچاق کالا با جدیت بیشتری انجام شود.

ضرورت هوشمندسازی اطلاعات
وی یکی از اهرم های کنترلی را هوشمندسازی دانست و گفت:‌ در صورت هوشمند سازی اطلاعات کنترل بهینه و اثر بخش تر می شود و ما متوجه شویم با چه جامعه هدفی سروکار داریم و افراد دارای چه هویت و وسیله نقلیه ای هستند.
محسنی بندپی تاکید کرد: ما باید به سمت دولت الکترونیک و هوشمندسازی اطلاعات حرکت کنیم.

امحای یکهزارو ۹۷۰ تن کالای قاچاق
سید مهدی محمدی دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته ۶۵ تن کالای قاچاق فاسد شده و غیرقابل مصرف انبار تملیکی استان امحا شد گفت: امسال نیز با پیگیری استاندار یکهزار و ۹۷۰ تن کالای قاچاق فاسد شده به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال معدوم شد.

وی افزود: بیشترین مواد قاچاق امحا شده در استان مواد غذایی و دارویی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران لوازم خانگی، پوشاک، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، دارو را از جمله کالاهای قاچاق دپو شده در انبار اموال تملیکی استان تهران برشمرد.

در پایان این نشست به مناسبت روز کارآفرین از مسئولان حوزه اقتصادی با لوح سپاس تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق