ویژگی های حضرت زهرا(س) در کلام امیرمؤمنان|طلاق در خانواده های ثروتمند بیشتر است


ویژگی های حضرت زهرا(س) در کلام امیرمؤمنان|طلاق در خانواده های ثروتمند بیشتر است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که طلاق و جدایی ربطی به مسأله فقر ندارد، گفت: طبق آمار کمیته امداد، طلاق در بین این خانواده ها بین سه تا پنج درصد و در برخی خانوادهای ثروتمند بالای 30 درصد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی محمدی» عصر امروز(شنبه 26 بهمن) در مراسم جشن انقلاب همزمان با سومین همایش فاطمی ویژه اساتید، دانش آموختگان و کارمندان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و خانواده هایشان که در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: وقتی حضرت زهرا(س) متولد شدند به تعبیر روایات، نور ولادت ایشان در همه خانه های مکه مشاهده شد و ایشان در بدو تولد شهادتین را بر زبان جاری کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که برای شناخت یک شخصیت معنوی و دینی چهار راه وجود دارد، گفت: اول آنها قرآن است که اگر کسی از تعریف و تمجید کند مشخص می‌ شود آن فرد چه جایگاهی دارد؛ دوم کلام معصوم است و وقتی یک شخصیتی مورد تجلیل معصومی باشد یقینا آن شخص جایگاه والایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: سومین راه، کلام اندیشمندان به ویژه غیر مسلمان ها است و چهارمین راه رفتار خود فرد است که می‌ تواند معرف شخصیت طرف باشد که تمام این چهار راه در مورد حضرت فاطمه(س) نمود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: شخصیت ایشان بسیار والا است تا جایی که سلیمان کتانی در کتاب «وتر فی غمد» که رهبر معظم انقلاب هم توصیه به خواندن این کتاب دارند، در ارتباط با تمام حضرات معصومین سخنان جالبی دارد تا جایی که وقتی به حضرت زهرا(س) می‌ رسد، می‌ گوید: قهرمانی به زور و بازو نیست بلکه قهرمانی این است که یک زنی همچون حضرت زهرا(س) با عظمت و ابهت در برابر هیأت حاکمه ظالم و خشن بایستد.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) با شجاعت و قدرت مصداق نفاق و منافقان زمان را روشن کردند، گفت: یک زن می‌ تواند الگوی یک عالم باشد که نمونه های آن در قرآن کریم مطرح شده است؛ در اسلام برای زن بهترین و والاترین ارزش ها را قائل شده است در حالی که غرب از زن به عنوان کالا استفاده می‌ کند تا جایی که در بروکسل بعد از 12 شب، زن ها را در ویترین گذاشته و به عنوان کالای جنسی می‌ فروشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: در ارزش های دینی و اسلامی، زن و مرد یک سان شمرده شده اند و در قرآن کریم نیز به این مسأله اشاره شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: طلاق و اختلاف و اوضاع ناهنجار نهاد خانواده در حال افزایش است و ربطی هم خانواده های مذهبی و غیر مذهبی و فقر ندارد تا جایی که در بین خانواده های کمیته امداد بین سه تا پنج درصد و در بین خانواده های ثرتمند در برخی مناطق بالای 30 درصد است، اما اگر به نکاتی که حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) در یک روایت بیان کرده اند، توجه داشته باشیم هیچگاه شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) به همسر بزرگوار خود فرمودند: من هیچ گاه به تو دروغ نگفتم، خیانت نکردم و از خواسته های تو نافرمانی نکردم؛ شما ببینید چه مقدار از مشکلات زندگی های امروز به دلیل نادیده گرفتن همین سه مسأله است و چه مقدار از طلاق ها و جدایی ها به دلیل همین سه مسأله است.

وی بیان داشت: از آن طرف امیرالمؤمنین(ع) به معرفی همسر خود پرداخته و با بیان پنج ویژگی در مورد ایشان، فرمودند: تو عالم ترین شخص به خدا هستی، نیکوکارترین هستی، با تقواترین هستی، گرامی ترین هستی و مظهر خوف خدا هستی؛ بنابراین اگر به این ویژگی های مطرح شده در همین روایت توجه داشته باشیم تمام مشکلات زندگی های ما حل خواهد شد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)