پیش‌بینی 254 صندوق انتخابات در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز


پیش‌بینی 254 صندوق انتخابات در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز

اردبیل- ایرنا - فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان اعلام کرد: برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز 254 شعبه و صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده است.

عدالت حاجی‌پور روز چهارشنبه در دوره آموزشی مجریان انتخابات شهرستان پارس‌آباد گفت: از این تعداد شعبه اخذ رای، ۱۶۵ شعبه ثابت و ۸۹ شعبه سیار خواهد بود.

وی با اشاره به تدارک برگزاری الکترونیکی ۲۵ درصد فرایند انتخابات در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‎سوار و اصلاندوز افزود: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پرشور در این حوزه انتخابیه وجود دارد.

حاجی‌پور بیان‌کرد: بیش از سه هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‎سوار و اصلاندوز مشارکت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس اظهارکرد: همه باید مراقبت کنند تا در حوزه اجرا و نظارت، انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و قانونی برگزار شود.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با بیان این که تمام اقلام انتخاباتی تامین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهارداشت: مدیریت دقیق و قانونی وظیفه نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای است.

وی انتخاب نماینده را حق مردم دانست و تاکید کرد: وظیفه عوامل برگزار کننده اجرای سالم فرایند انتخابات است.

وی از تجهیز تمامی شعب اخذ رای به دستگاه احراز هویت در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‎سوار و اصلاندوز خبر داد و گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد ۱۷۳ هزار نفر در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز واجد شرایط رای دادن هستند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان پارس‌آباد نیز گفت: اگر ناظران و عوامل برگزاری انتخابات مستقر در شعب اخذ رای، اصل بی‌طرفی را رعایت نکنند، به عنوان متخلف به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

شهرام جعفرپور افزود: حضور کاندیداها در روز رای‌گیری در شعب اخذ رای ممنوع است و داوطلبان نمایندگی فقط یک بار، آن هم برای رای دادن می‌توانند در یکی از شعبه‌های رای‌گیری حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل شامل اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین سه نماینده و بقیه چهار حوزه دیگر هر کدام یک نماینده دارند.

استان اردبیل در مجموع هفت نماینده و حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز یک نماینده در خانه ملت دارد و برای راهیابی به مجلس از این حوزه انتخابیه، ۲۶ نفر در حال رقابت هستند.

بر اساس آمار موجود، در ۱۰ دوره انتخابات مجلس در استان اردبیل میزان مشارکت مردم حداکثر ۷۱.۱ درصد و حداقل ۵۱.۲ درصد بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام