بهمنیار: کسب سهمیه دشوارتر از گرفتن مدال المپیک است/ باید از هفت خوان رستم عبور کنیم


بهمنیار: کسب سهمیه دشوارتر از گرفتن مدال المپیک است/ باید از هفت خوان رستم عبور کنیم

ملی‌پوش تیم ملی کاراته بانوان گفت: ملی‌پوشان برای کسب سهمیه باید از هفت‌خوان رستم عبور کرده و طی دو سال در ۲۰ لیگ جهانی امتیازات لازم را کسب کنند.

سارا بهمنیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به سطح کیفی بالای دومین دوره لیگ جهانی کاراته وان دوبی 2020 اظهار کرد: این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد و به دلیل نزدیکی به مسابقات المپیک توکیو، رقبا با تمام توان در مسابقات حضور پیدا کردند.

وی افزود: رقیب آسان در لیگ جهانی کاراته وان معنا ندارد. در دیدار نخست بازی سنگینی مقابل گومز اسپانیایی و با نتیجه 5 بر 3 تن به شکست دادم؛ با 3 پیروزی پیاپی در ادامه مسابقات موفق به کسب نشان برنز شده و 450 امتیاز ارزشمند در راستای کسب سهمیه المپیک توکیو به دست آوردم.

ملی‌پوش وزن 50- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان با اشاره به‌دشواری کسب سهمیه المپیک توکیو بیان کرد: کاراته‌کارها برای کسب سهمیه المپیک باید طی دو سال در 20 لیگ جهانی رقابت کرده و هفت‌خوان رستم را پشت سر بگذارند.

بهمنیار: کسب سهمیه دشوارتر از گرفتن مدال المپیک است/ باید از هفت خوان رستم عبور کنیم

بهمنیار با اشاره به برنامه‌ریزی اصولی از سوی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی در راستای آماده‌سازی ملی‌پوشان خاطرنشان کرد: حفظ شادابی و شرایط ایده آل بازیکنان در کوران مسابقات انتخابی بسیار حائز اهمیت است وشانس بالای تیم ملی کاراته بانوان و آقایان برای کسب سهمیه کامل (6 سهمیه) رقابت‌های المپیک توکیو حاکی از توانمندی کاراته کشورمان در عرصه‌های جهانی دارد.

وی با اشاره به رقبایش برای کسب سهمیه المپیک افزود: کاراته‌کارهای اتریشی و آلمان مهم‌ترین رقبایم در کسب سهمیه المپیک توکیو هستند. بتینا پلانک با ۴۷۴۷٫۵ امتیاز و سارا هوبریخ با کسب ۴۵۰۵٫۷ امتیاز در تعقیب من در وزن 50- کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک هستند.

دارنده نشان برنز لیگ جهانی دوبی به فاصله 750 امتیازی نسبت به بتینا در رنکینگ المپیکی اشاره کرد و گفت: دو لیگ جهانی در سالزبورگ اتریش و رباط مراکش باقی‌مانده و با کسب امتیازات لازم در این رقابت‌ها فاصله خود با بتینا و هوبریخ را افزایش داده و حضورم در المپیک توکیو را قطعی خواهم کرد.

بهمنیار: کسب سهمیه دشوارتر از گرفتن مدال المپیک است/ باید از هفت خوان رستم عبور کنیم

بهمنیار با تأکید بر نقش بارز سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در پیشرفت فنی محسوس بازیکنان گفت: با حضور خانم سمانه خوش‌قدم به منطقه سبز کسب سهمیه المپیک رسیدم و امیدوارم این موفقیت با نشان المپیک توکیو ختم شود؛ خانم فاطمه قاسمی مربی شخصی بنده نیز نقش پررنگی در موفقیت‌هایم داشته و امیدوارم با کسب نشان المپیک پاسخ زحماتشان را بدهم.

به گزارش فارس، سارا بهمنیار در دیدار رده‌بندی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته دوبی 2020 با پیروزی مقابل آیچا سیاح از مراکش به نشان برنز این رقابت‌ها دست‌یافت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در