حضور اشغالگر سعودی نقض کامل عرف و قانون بین‌الملل است


حضور اشغالگر سعودی نقض کامل عرف و قانون بین‌الملل است

قبایل شرقی‌ترین استان یمن که از مداخلات سعودی به تنگ آمده‌اند در بیانیه‌ای اعلام کردند، حضور اشغالگر سعودی و شبه نظامیان آن در استان المهره نقض کامل عرف و قانون بین‌الملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و منشور اتحادیه عرب است.

به گزارش افکارنیوز،

تسلط نیروهای سعودی بر استان «المهره» واقع در دورترین نقطه شرقی یمن و مداخلات در این استان منجر به خشم قبایل آن شده است.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، هفته جاری قبایل المهره علیه این مداخلات خیزش کردند و درگیری‌های مسلحانه‌ای میان طرفین در گذرگاه مرزی «شحن» - میان یمن و سلطنت عمان» رخ داد. این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که نیروهای مسلح قبایل کنترل این گذرگاه را به دست گرفتند و مانع از ورود مسؤولان سعودی به آن شدند، کسانی که عملیات نظارت بر امور گمرکی را در آنجا انجام می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده، قبایل المهره به فرماندهی رهبر قبیله‌ای «علی سالم الحزیری» علیه مداخلات سعودی به پا خواستند و ائتلاف سعودی برای بازپس‌گیری این گذرگاه از بالگرد آپاچی استفاده کرد اما کاری از پیش نبرد.

نیروهای قبایل المهره که در گذرگاه شحن تحصن کرده‌اند در بیانیه‌ای اعلام کردند: حضور اشغالگر سعودی، شبه نظامیان و دنباله‌های آن در استان المهره نقض کامل عرف، قانون بین‌الملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و منشور اتحادیه عرب است همچنین نقض آشکار قانون اساسی یمن و نقش حاکمیت و هویت ملی آن به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده: اشغالگر سعودی می‌خواهد این گذرگاه را مانند بقیه گذرگاه‌ها به پادگان نظامی تبدیل کند تا پس از آن زشت‌ترین انواع ظلم و سرکوب و محدود کردن آزادی را علیه غیرنظامیان یمنی مرتکب شود.

نیروهای سعودی به بیانیه مبارزه با قاچاق بر گذرگاه مرزی شحن مسلط شده و این موضوع منجر به کندی در اقدامات تجاری شده است به نحوی که بسیاری از تاجران ناچارند دنبال گذرگاه‌های جایگزین در یمن باشند. این موضوع منجر به خشم مردم المهره شده، کسانی که گمرک شحن را یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی برای پروژه‌های استان خود می‌دانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...