خوراک زیان در «غدام»


خوراک زیان در «غدام»

پول نیوز - «غدام» سال مالی 98 را با ثبت زیان 225 ریالی برای هر سهم به پایان رساند و دنده معکوس کشید.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «خوراک دام پارس» بر خلاف سال مالی منتهی به آذر 97، در سال مالی 98 متحمل زیان شد و به ازای هر سهم 225 ریال زیان شناسایی کرد.

علت اصلی زیاندهی «غدام» افت 35 درصدی درآمدهای عملیاتی است. این در حالی است که در این سال ها به موجب تورم اقتصادی شدید، بسیاری از شرکت ها با رشد درآمدها مواجه شده‌اند اما؛ این شرکت دنده معکوس کشیده و خلاف جهت حرکت کرده است.

تعداد فروش محصولات از 13 هزار در سال مالی 97 به کمتر از 6 هزار در سال مالی 98 تنزل یافت و افزایش نرخ های فروش نیز به کمک شرکت نیامد.

با همه این اوصاف، «غدام» پیش بینی کرده در سال مالی 99 با جهشی باورنکردنی، 956 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کند! شرکت برای سال آینده فروش به میزان ۲۹.۹۲۴ تن پیش بینی کرده که قسمتی مربوط به اجرای توافقات و قرارداد با شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در قالب اجرای زنجیره تامین و مابقی فروش به سایر مشتریان است.

در نهایت، حدود 14 میلیارد ریال زیان خالص در صورت های مالی «غدام» نشست و این شرکت که سرمایه بسیار اندک 60 میلیارد ریالی دارد، 60 میلیارد ریال نیز سود انباشته به ثبت رسانده است.

البته باید درنظر داشت که سال گذشته این شرکت تنها به مدد فروش سرمایه گذاری ها از زیان خالص گریخت؛ چرا که با زیان عملیاتی سنگینی روبرو شده بود.

خوراک زیان در «غدام»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ