برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در اردیبهشت 99


برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در اردیبهشت 99

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از برگزاری مرحله استانی نهمین دوره این مسابقات در نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

مجتبی غلامی در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که با حضور مدیران فرهنگی دانشگاه ها در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، کمرنگ بودن فضای بحث و گفتگو در دانشگاه ها را از مشکلات موجود در فضای دانشگاهی عنوان کرد و افزود: گفتمان سازی در دانشگاه ها که از منویات مقام معظم رهبری است باید بر بستری مناسب شکل گرفته و در دانشگاه ها نهادینه شود.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی فرهنگی و دانشگاهی با رویکرد تحقق منویات رهبری و کمک به توسعه و رشد فضای بحث و گفتگو در دانشگاه ها به عرصه برگزاری مسابقات ملی مناظره ورود پیدا کرد.

غلامی گفت: این نهاد با کمک اساتید و هم اندیشی با اساتید دانشگاه ها و دانشجویان، آئین نامه داوری و کلیات برگزاری این مسابقات را تهیه و تدوین کرد و برگزاری این مسابقات از سال 1390 در دانشگاه های کشور آغاز شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد بستر مناسب و لازم برای تضارب آرا و بیان نظرات و شناسایی نخبگان در راستای ارائه نظرات آنها برای رفع مشکلات جامعه و دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: امروزه مسابقات مناظره دانشجویی به عنوان یکی از جدی ترین رویدادهای دانشجویی در دانشگاه ها مطرح و مورد توجه است.

غلامی همچنین، رشد فرهنگ گفتگو و تفکر خلاق و نقاد، تمرین منطقی سخن گفتن و تقویت فعالیت های گروهی و تفکر خلاق و نقاد را از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دارابی مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی مرحله استانی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در اسفندماه انجام می شود گفت: تیم های شرکت کننده در این مسابقات از دانشگاه های مختلف باید تا 25 اسفندماه به دبیرخانه برگزاری این مسابقات در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان معرفی شوند.

وی اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در اردیبشهت ماه سال آینده برگزار می شود و تیم های برگزیده به مرحله منطقه ای معرفی می شوند.

به گزارش ایسنا، مدیران فرهنگی دانشگاه های شرکت کننده در این نشست نظرات خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات اعلام کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟