همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 اجرا می‌شود


همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 اجرا می‌شود
رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال جدید، توضیحاتی داد.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال جدید، خاطرنشان کرد :در سال ۸۹ دولت بیان کرد که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع لازم است که از این مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد و بقیه آن پرداخت نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی مطرح کرد :سال جاری با مشارکت کانون بازنشستگان کشور، استان تهران و شهرستان ها سعی کردیم تا بتوانیم در کمیسیون تلفیق بودجه منبع های همسان سازی را به تصویب برسانیم.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب کار است، ادامه داد:در لایحه بودجه سال جاری این میزان بدهی نیامده بود، ولی پس از برگزاری چند جلسه، قرار شد قسمتی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی دریافت شود تا بتوانیم همسان سازی را اجرا کنیم، همینطور کمیسیون تلفیق بودجه هم قبول کرد که مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

دهقان کیا عنوان کرد :یک کمیته ای با حضور وزیر اقتصاد، سازمان تأمین اجتماعی و معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است تا قسمتی از دارایی دولت که در بورس نیست را بفروشیم و از درآمد حاصل از آن ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا همسان سازی را اجرا کنیم، ولی باید در انتظار باشیم در صحن علنی مجلس این مسأله مطرح شود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز موافقت خویش را اعلام کنند اگرچه که دولت موافق این مسئله است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی ادامه داد :۳۰ درصد طلبی که سازمان تأمین اجتماعی از دولت دارد را برای همسان سازی تخصیص می دهیم، ولیکن هنوز معلوم نیست این رقم چه مقدار است. اگر ۵۰ هزار میلیارد تومان طلبمان را از دولت بگیریم، ۳۰ درصد این مبلغ را تخصیص می دهیم و در شرایطی که فقط ۲۵ هزار میلیارد تومان اخذ کنیم، ۳۰ درصد از این مبلغ برای همسان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که امیدوار هستیم از ابتدای سال جاری همسان سازی ایفا شود، اضافه کرد:پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شروع به تصحیح بودجه می کنند و زمانیکه مجلس این مسئله را تصویب کرد، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی برای همسان سازی دست بکار می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر