انعقاد قرارداد 64 میلیون یورویی در ماشین‌سازی اراک


انعقاد قرارداد 64 میلیون یورویی در ماشین‌سازی اراک

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: قرارداد ساخت و راه‌اندازی تجهیزات ویژه مجتمع متانول دنا و سیراف به ارزش 64 میلیون یورو در این واحد تولیدی دانش‌بنیان منعقد شد.

«جعفر صفری» عصر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: این قرارداد با پیگیری‌های اعضای هیات‌مدیره شرکت ماشین‌سازی با ۲ شرکت‌ صنایع پتروشیمی دنا و شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی منعقد شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت هرکدام از این قراردادها پنج‌هزار متریک تن در روز است و ارزش مالی هرکدام از این قراردادها نیز ۳۲ میلیون یورو است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، اظهار داشت: این قرارداد شامل انجام خدمات مهندسی، تامین، ساخت، رنگ‌امیزی، تست بازرسی، بسته‌بندی، تهیه مدارک فنی، حمل، تامین قطعات یدکی دوره راه‌اندازی و بهره‌برداری آغازین و بهره‌برداری سالانه از جمله قطعات یدکی اصلی، خدمات نظارت بر نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، تهیه و ارائه اطلاعات، دستورالعمل‌ها، نقشه‌ها و اجرای تمامی فعالیت‌های مرتبط با تعهدات فروشنده منعقد شده است.
صفری بیان کرد: محل اجرای این طرح در عسلویه و بندر دیر است که از یکم اسفند ماه کلید می‌خورد و مدت زمان این قرارداد نیز ۲۱ ماه است.
وی اظهار داشت: با وجود برخورداری از نیروهای زبده و کارآزموده در شرکت ماشین‌سازی اراک، برای تکمیل و راه‌اندازی این ۲ قرارداد فرصت اشتغال قابل توجهی نیز در این واحد تولیدی ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: ۱۰ محصول جدید این واحد تولیدی به عنوان دانش‌بنیان شناخته شده و اولویت اصلی این شرکت ضمن فعالیت گسترده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و معدن توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان است.
صفری، مجموع بدهی‌های ماشین‌سازی به بانک‌ها و نهادهای خدماتی را کمتر یک‌هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با انعقاد قراردادهای مختلف بین این واحد دانش بنیان با شرکت‌های مختلف، این حجم بدهی چشمگیر نیست.
وی، چکش‌های بادی، ماشین‌آلات معدنی و الکتروموتورهای با ظرفیت بالا، پل‌های فلزی، مخازن کروی، مخازن مسقف و ثابت و متحرک، دیگ‌های بخار، شیرآلات نفت و گاز را از تولیدات استراتژیک ماشین سازی عنوان کرد و گفت: به دست آوردن ۶۰ درصد از بازار داخلی و ۳۰ درصد بازار خارجی از اهداف بلندمدت این واحد دانش‌بنیان است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک اضافه کرد: این واحد تولیدی تا سه سال پیش با کمتر از ۲۵ درصد فعالیت می‌کرد اما با تدوین برنامه‌های مدون و انعقاد قراردادهای مختلف اکنون ماشین‌سازی اراک با ظرفیت ۴۰ درصدی فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت