شطرنجباز آذربایجانی قهرمان مسابقات جام کاسپین شد


شطرنجباز آذربایجانی قهرمان مسابقات جام کاسپین شد

رشت - ایرنا - هجدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین چهارشنبه شب با قهرمانی مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان در رشت پایان یافت.

در پایان این رقابتها و در جدول گروه اول که اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ حضور داشتند، مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با کسب هشت امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین را به خود اختصاص داد.

همچنین آرش طاهباز شطرنجباز جوان اهل استان گیلان با کسب هفت و نیم امتیاز مقام نایب قهرمانی را کسب کرد، گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج استان گیلان با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های سوم و چهارم قرار گرفتند.

بردیا دانشور شطرنجباز نوجوان ایران، ووگار رسولف و آذر میرزایوف دو استاد بزرگ شطرنج ارمنستان ، مهدی غلامی ، آرش داغلی و امیرمحمد آزادی از ایران نیز با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در رتبه های پنجم تا دهم قرار گرفتند.

در پایان رقابتهای جدول گروه دوم با حضور شطرنجبازان دارای ریتینگ زیر ۱۸۰۰ ، مسعود رشیدی از استان مازندران با کسب هشت امتیاز به مقام قهرمانی رسید، کامبیر بیاتی از اصفهان نیز با هشت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی کمتر دوم شد و امیرحسین سلطانی از تهران با هفت و نیم امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

همچنین امیرحسام جلالوند از همدان با هفت و نیم امتیاز و به دلیل پوئن شکنی کمتر چهارم شد ، داوود الله وردی از تهران با هفت امتیاز و امیرعلی امیری از گیلان با کسب ۶ امتیاز به ترتیب رتبه های پنجم و ششم را کسب کردند.

در رقابتهای جدول سوم نیز با حضور شطرنجبازان زیر ۱۴ سال ، ابراهیم باقروف از جمهوری آذربایجان با کسب هشت امتیاز عنوان قهرمانی را تصاحب کرد، علیرضا یزدانی ، محمدسروش مرادی و امیر غیوری فر با کسب هفت و نیم امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

اما در حساس ترین بازی های دور نهم و پایانی گروه اول این مسابقات ، مصراتدین اسکندروف با امیررضا پوررمضانعلی به نتیجه مساوی دست یافتند، بازی ووگار رسولف و آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافت، آرش طاهباز نیز توانست گئورگ هاروتجیان استاد بزرگ ارمنستان را شکست دهد.

همچنین بردیا دانشور شطرنجباز نوجوان ایرانی برابر مسعود مصدق پور استاد بزرگ شطرنج ایران به برتری رسید، بازی گیگا کاپارادزه از گرجستان با آریا امیدی از ایران مساوی شد و امیرمحمد آزادی دیگر شطرنجباز ایرانی برابر السکاندر اودکیموف استاد بزرگ روسیه به برتری رسید.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده بود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.

در پایان هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دور در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها