دومین همایش ملی ریاضی و آمار در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد


دومین همایش ملی ریاضی و آمار در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - دومین همایش ملی ریاضی و آمار به منظور آشنایی و تبادل نظر علمی استادان و متخصصان رشته ریاضی و آمار از دانشگاه‌های مختلف کشور با آخرین دستاوردهای علمی این حوزه، به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش یک روزه که از صبح امروز پنجشنبه در سالن آمفی تئاتر شهید چمران دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی دانشگاه گنبدکاووس آغاز شد، معاون آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در سخنانی اظهار داشت که مبحث ریاضی و آمار بیشتر به دنبال کشف پدیده‌ها در نظام خلقت و بررسی روابط بین آنهاست تا بتواند آنها را فرموله کرده و براساس آن برخی پیش بینی‌ها را انجام دهد.

دکتر علی ستاریان با بیان اینکه رشته ریاضی و آمار از زیرشاخه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و مبنایی برای توسعه فناوری‌های علمی است، افزود: توجه به علوم پایه و رشته‌های زیر مجموعه آن مورد توجه و تاکید رهبری انقلاب می باشد زیرا به توسعه علمی کشور کمک زیادی می‌کند.

دومین همایش ملی ریاضی و آمار در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد

دبیر علمی این همایش نیز در سخنانی اعلام کرد: پس از فراخوان مقالات، در مجموع ۱۷۸ مقاله درقالب سخنرانی، پوستر و غیرحضوری صرفا برای چاپ در مجله علمی مورد نظر دانشگاه، به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

دکتر محمد فزونی افزود: این همایش پس از گذشت حدود یک سال و نیم از همایش نخست، امروز به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس و با حضور ارائه دهندگان مقالات منتخب و نیز دو سخنران مدعو شامل پروفسور "یانگ بی جان" استاد بازنشسته دانشگاه "گیونگ سانگ"ی از کشور کره جنوبی و دکتر "جمشید سعیدیان" استاد دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه موضوع سخنرانی پروفسور یانگ که یک کرسی موقت در دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز دارد، "جبرهای فازی" و موضوع سخنرانی دکتر سعیدیان هم "یادگیری ماشین" است، اضافه کرد: در این همایش علاوه بر تجلیل از صاحبان مقالات منتخب، مقالات آنها در مجله علمی "کاسپین" از مجلات معتبر کشور مربوط به دانشگاه مازندران، نیز چاپ می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه دولتی گنبدکاووس که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۲ آغاز کرده، هم اکنون سه هزار و ۱۰۰ دانشجو از مقطع کاردانی تا دکترا و ۱۳۳ مربی، استادیار و دانشیار عضو هیات علمی دارد، این مرکز آموزش عالی هم اکنون دارای پنج دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم ورزشی در گنبدکاووس و دو دانشکده فنی و مهندسی در مینودشت و علوم انسانی در آزادشهر می‌باشد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه