شخصیت علمی دانشجویان متعلق به دانشگاه است


شخصیت علمی دانشجویان متعلق به دانشگاه است

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شخصیت علمی دانشجویان متعلق به دانشگاه است و اعتبار این دانشگاه وابسته به موفقیت دانشجویان خواهد بود.

دکتر محمدکافی، امروز اول اسفندماه، در مراسم تجلیل از دانش‌آموختگان برتر و عضو هیأت علمی برجسته دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان و پیشکسوتان، با وجود تمام محرومیت‌ها و موانعی که در زمان خود داشتند، از هدف بلندخود دست نکشیدند، در نتیجه تمامی آموخته‌ها و تجربیاتی که در این چند سال کسب کردند را به کار گرفتند و آن‌ها را به آینده منتقل کردند.

وی افزود: زمانی‌که تاریخچه و زندگانی مردان و زنان بزرگ کشور و دنیا را مطالعه می‌کنیم غیر از این هم نیست که دست از اهداف خود برنداشته‌اند. زمانی‎که زندگی استیو جابز را مطالعه کردم، جالب بود که پدر و مادرش بنا به اختلافات و مشکلاتی که داشتند، نتوانستند وی را تربیت کنند و او به فرزندخواندگی خانواده‌ای دیگر سپرده شد. با توجه به محرومیت‌های فراوانی که متحمل شد اما هیچ‌وقت از حرف و آرمان‌های بزرگ خود دست برنداشت، مانند همه اساتید و پیشکسوتان این دانشگاه که دست از تلاش‌های خود برنداشتند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه «اکنون در فراز خاصی از تاریخ کشور قرار داریم و محدودیت‌ها و تحریم‌های زیادی وجود دارد»، تصریح کرد: این تحریم‌ها را می‌توان فرصت تلقی کرد که تاکنون فراهم نبوده. امروز روزی است که اگر محصولی در ایران تولید شود، هیچ خریدار و وارد کننده‌ای حق ندارد محصول مشابه را از خارج از کشور وارد کند. امروز روزی است که بسیاری از تکنولوژی‌ها را در اختیار نداریم و باید دست بر زانوی خود بگذاریم و بلند شویم.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و مسائل حوزه علوم انسانی به شدت اولویت خود را به رخ مجریان و رهبران جامعه می‌گذارد. در حوزه‌های مختلف بسیار نیاز داریم که به علم و دانش‌بنیانی تبدیل شویم و این کار تنها از دست افرادی برمی‌آید که در این زمینه‌ها بتوانند سعی و تلاش خود را انجام دهند تا به هدف نهایی خود دست یابند. اگرچه مشکلاتی نسبت به جوامع مختلف داریم اما دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی هستیم که می‌توانیم آن‌ها را به کار ببریم.

کافی با بیان اینکه « دانشجویان باید دانشگاه فردوسی مشهد را دانشگاهی بدانند که در تمام زندگی خصوصی‌شان حضور داشته باشد»، خاطرنشان کرد: شخصیت علمی دانشجویان متعلق به دانشگاه و نیز اعتبار این دانشگاه وابسته به موفقیت دانشجویان است. امیدوارم ظرفیت‌هایی که ایجاد شده مانند بنیاد دانشگاهی فردوسی که به تدریج به بالندگی بیشتر می‌رسد، بیش از گذشته پررنگ‌تر شود. همچنین انجمن دانش‌آموختان دانشگاه به صورت رسمی تشکیل شده و یک سازمان مردم نهاد است که به مدیریت دانشگاه وابسته نیست.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان باید تلاش کنند این قطب علمی بزرگ در کشور و در شهر مشهد بتواند کارآفرینان و دانشمندانی را تربیت کند تا در جهت آبادانی کشور نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند. این تقدیر، یک تقدیر حکومتی و دولتی نیست، افرادی از شما تقدیر می‌کنند که بزرگان این شهر، استان و کشورند. افرادی هستند که به هیچ منبع قدرتی به جزء منبع قدرت خدا وابسته نیستند و به این نتیجه رسیدند که شما ارزش تقدیر دارید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید