چهار هزار و 500 نفر انتخابات خلخال و کوثر را برگزار می‌کنند


چهار هزار و 500 نفر انتخابات خلخال و کوثر را برگزار می‌کنند

اردبیل - ایرنا - فرماندار حوزه انتخابیه خلخال و کوثر گفت: بیش از چهار هزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرایی ، نظارتی ، بازرسی و انتظامات کار برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه را برعهده دارند.

فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای افزود: این افراد کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی را در ۲۲۰ شعبه اخذ رای شهرستان‌های خلخال و کوثر عهده‌داربوده و برای برگزاری انتخاباتی سالم ،پرشور و با حضور حداکثری مردم تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از تعداد ۳۹ نامزد ثبت‌نام کرده برای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نام ۲۴ نامزد از سوی شورای نگهبان قانون اساسی مورد تایید صلاحیت قرار گرفته و به ستاد انتخابات این حوزه اعلام شد، اظهارداشت: با انصراف تعدادی از این افراد

هم‌اکنون ۱۴ نفر به عنوان نامزد این دوره از انتخابات خلخال و کوثر حضور دارند.

وی افزود: تلاش عوامل برگزاری انتخابات برای حفظ سلامت انتخابات باید باشد و اصل امانتداری ، بی‌طرفی ، رازداری و تلاش برای برگزاری سالم انتخابات از اهم وظایف اعضای هیات اجرایی انتخابات این شهرستان است.
او گفت: دولت سلامت انتخابات را تضمین کرده و در این میان اعضای هیات اجرایی در ایجاد سلامت انتخابات با پرهیز از جانبداری از نامزدها ،گروه‌های سیاسی و جناحی سلامت انتخابات را تضمین خواهند کرد.
رییس هیات اجرایی خلخال اظهارداشت: رفتار شایسته اعضای هیات اجرایی همراه با رازداری موجب برگزاری انتخابات خوب و سالم و کج‌سلیقگی و یا درج اخبار محرمانه به بیرون از سوی اعضای هیات اجرایی این دوره از انتخابات می‌تواند منجر به حاشیه کشیده شدن انتخابات شود.
وی با بیان اینکه خودرو برای جابجایی تنها ساکن روستای سنجد خلخال جهت حضور در شعبه اخذ رای شهر فردا به این روستا ارسال می‌شود، گفت: اعضای منتخب هیات اجرایی باید به صورت منظم همه مراحل مختلف انتخابات را به صورت زمان‌بندی اعلام شده از ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور اجرا کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر راه همه روستاهای دارای سکنه این شهرستان بازگشایی و زمینه برای حضور اعضای صندوق رای در محل روستا فراهم شده ، اظهارداشت: بیشتر امکانات و ماشین‌آلات برف‌روبی در اختیار شهرداری به تعریض راه‌های بازگشایی شده روستایی شهرستان تا پایان زمان رای‌گیری کمک خواهند کرد.

وی گفت: خودروهای مورد نیاز برای بردن صندوق جمع‌آوری آرا به همه شعبات اخذ رای در سطح شعبات شهری بویژه خودروهای کمک‌دار ۲ دیفرانسیل تامین شده و نمایندگان فرماندار برای حضور در شعب اخذ رای روستایی ساعت ۵ و شعب شهری ساعت ۶ صبح فردا (جمعه) در محل فرمانداری خلخال حضور داشته و نسبت به رساندن به موقع صندوق‌های اخذ رای به شعبات منتخب اقدام می‌کنند.

بابایی بیان کرد: اصل نخست در برگزاری انتخابات برای همه نامزدها، هواداران آنها و عوامل اجرایی و نظارتی، برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم است و انتظار از نامزدها پرهیز از پرداختن به سخنان احساسی و دور از تنش است.

وی اظهارداشت: در این دوره از انتخابات برای نخستین بار امکاناتی فراهم شده تا نامزدها با حضور در محلی در فرمانداری خلخال در جریان روند همه مراحل برگزاری انتخابات از رای‌گیری تا پایان زمان شمارش آرا را از طریق سامانه جامع انتخابات قرار بگیرند.

مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب اردبیل یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد