تجاوز نظامی ترکیه و مخالفان مسلح سوریه به ادلب


تجاوز نظامی ترکیه و مخالفان مسلح سوریه به ادلب

تهران- ایرنا- گروه موسوم به ارتش ملی وابسته به مخالفان سوریه با پشتیبانی ارتش ترکیه و آتش توپخانه ای و موشکی گسترده، شرق استان ادلب واقع در شمال سوریه را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، نیروهای زمینی ترکیه امروز پنجشنبه با پشتیبانی تانک ها از چند محور در حال پیشروی به حومه ادلب هستند و مخالفان نیز بخش هایی از شهرک "النیرب" در ادلب را در اختیار گرفته اند.

در این میان مواضع ارتش سوریه در شهرک‌های "سراقب" و النیرب واقع در شرق ادلب هدف چند فروند موشک نظامیان ترکیه و تروریست های وابسته به آن قرار گرفت اما نیروهای ارتش سوریه موفق شدند حملات ارتش ترکیه به النیرب را دفع کنند.

مخالفان مسلح سوریه نیز یک هواپیمای گشت زنی روسیه را در نزدیکی شهرک النیرب هدف قرار دادند.در این حملات گروه تروریستی ارتش آزاد وابسته به ترکیه و نیز اعضای جبهه النصره حضور دارند.

اکنون اطراف و مرکز النیرب صحنه درگیری های شدیدی است و ارتش سوریه، نیروهای ترک و تجهیزات نظامی آنان را زیر آتش گرفته است.
پیش از این حملات، مناطقی از ادلب شاهد تبادل آتش بین نیروهای ترکیه و ارتش سوریه بود که همزمان با بمباران محل استقرار یک یگان ارتش ترکیه در کوههای الاربعین در حومه ادلب از سوی هواپیماهای روس صورت گرفت.

این تحولات میدانی در حالی است که "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه مدعی شده بود، نیروهای سوریه باید از مناطقی که در هفته‌های اخیر آزاد کردند، عقب‌نشینی کنند.

در این میان سخنگوی کرملین از تلاش برای فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست روسیه، ترکیه و ایران در ارتباط با سوریه خبر داد و اعلام کرد هنوز در خصوص زمان برگزاری این نشست توافق نشده است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و درگیری های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.
پیشروی سوریه در این مناطق در حالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای وی، در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس دو روز بعد با حملات تروریست‌ها نقض شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا