6 هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات در کردستان را تامین می‌کنند


6 هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات در کردستان را تامین می‌کنند

سنندج - ایرنا - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان گفت: 6 هزار نیروی پلیس در روز جمعه دوم اسفند، امنیت انتخابات در یک هزار و 245 شعبه اخذ رای این استان تامین می‌کنند.

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلیس با همکاری نیروهای مرزبانی و بسیج عهده دار تامین نظم و امنیت انتخابات است و از امروز تا اتمام کار رای گیری و شمارش آرا در آماده‌باش کامل است.

وی تاکید کرد: امنیت رکن اصلی برگزاری انتخابات است که تحقق آن با همکاری نیروهای مسلح و مشارکت و همراهی مردم امکانپذیر است لذا انتظار داریم مردم در تامین این امر مهم مثل همیشه یاور فرزندان خود در نیروی انتظامی باشند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است، افزود: مردم نیز در این رابطه نقش مهمی دارند و باید مثل همیشه در کنار پلیس در برقراری و تامین امنیت تلاش کنند.

سرهنگ حیدریان بر لزوم شرکت گسترده در انتخابات مجلس تاکید کرد و یادآور شد: امیدواریم مردم با مشارکت گسترده خود دشمنان نظام را مایوس و ضمن خلق حماسه‌ای ماندگار، موجب سربلندی و اقتدار نظام اسلامی در جهان شوند.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند، دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۴۵ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

در حال حاضر ۹۵ کاندیدا شامل ۸۷ مرد و هشت زن در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟