آغاز رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در جزیره کیش


آغاز رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در جزیره کیش

کیش - ایرنا - کار رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جزیره کیش امروز دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در 24 شعبه اخذ رای این جزیره آغاز شد.

آغاز رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در جزیره کیش

به گزارش ایرنا، مراسم نمادین آغاز این رویداد سیاسی- اجتماعی، طی آیینی در مسجد امام حسن محتبی (ع ) میعادگاه شهدای گمنام برگزار شد، در این آیین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان همگام با اقشار مختلف مردم پس از ادای احترام به مقام والای شهدا، آراء خود را در این شعبه به صندوق ریختند.

جزیره زیبای کیش، با حدود ۳۹ هزار جمعیت در حوزه انتخابیه غرب استان هرمزگان قرارگرفته و در واقع بخشی از شهرستان بندر لنگه محسوب می شود؛ حوزه انتخابیه غرب هرمزگان صاحب یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

کار برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جزیره کیش از سه ماه قبل آغاز شده و هم اکنون این جزیره با ۲۴ شعبه اخذ رای شامل ۱۸ شعبه ثابت، ۴ سیار و دو شعبه در جزیره لاوان در حال برگزاری است.

محمد کمالی بخشدار کیش،آمار نیروها و دست اندرکاران رای گیری در جزیره کیش را در مجموع ۵۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: در هر شعبه اخذ رای ۱۸ نیرو شامل عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، شورای نگهبان و انتظامی و نظامی حضور دارند.

استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی؛ شامل حوزه های انتخابیه بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی سه کرسی، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک کرسی و حوزه غرب شامل بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش نیز یک کرسی است.

در حوزه انتخابیه غرب استان هرمزگان ۱۱ نامزد در صحنه رقابتهای انتخابات یازدهمین دوره محلس شورای اسلامی برای کسب یک کرسی رقابت می کنند که از این نامزدها دو نفر از جزیره کیش داوطلب شده اند.

در مجموع یک میلیون و ۱۷۴هزار و ۱۶۴ نفر در استان هرمزگان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر در جزیره کیش تخمین زده شده است.

نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند سال ۱۳۵۸ برگزار شد، در این دوره عباس عباسی و غلامعباس زائری در مرحله اول به ترتیب با کسب ۵۹ و ۵۶ درصد آرا به عنوان نمابنده مردم بندرعباس انتخاب شدند و در همان دور مجلس در سال ۵۹ نیز در مرحله دوم غلامحسین حقانی با کسب ۷۰ درصد آرا به عنوان نماینده اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی هرمزگان وارد مجلس شدند که با شهادت شهید حقانی در مجلس ،سال ۶۱ در انتخابات میاندوره ای عباس متین با کسب ۵۰ درصد آرا به عنوان نماینده مردم بندرعباس انتخاب شد.

انتخابات قبلی یعنی انتخابات دهمین دوره خانه ملت ۷ اسفندماه سال ۹۴ برگزار شد و شاهد حضور ۶۷درصدی واجدین شرایط بود.
دراین دوره مردم حوزه های انتخابیه مرکز،شرق و غرب هرمزگان آقایان حسین هاشمی تختی، احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی برای چهارمین بار و حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی ذوالقدر برای پنجمین بار به عنوان نماینده انتخاب شدند، در حوزه غرب هرمزگان نیز به دلیل ابطال انتخابات از سوی شورای نگهبان، در انتخابات میان دوره ای نیز ناصر شریفی انتخاب و به مجلس رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی