لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر


لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر

پول نیوز - شرکت ژاپنی خودروی سنگین وزن خود را به نام لکسوس LX570 2020 معرفی کرد.

لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر

به گزارش پول نیوز، اگر قبول کنیم که تویوتا به عنوان یک خودروساز مردمی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، باید پذیرفت نیز که به همین ترتیب لکسوس نیز در بازار خودروهای لوکس ، محصولات متفاوتی را عرضه می کند که ترکیبی از دوام مشهور محصولات تویوتا و بالاترین سطح کیفیت و امکانات را ارائه می دهند.

از نظر باطنی، لکسس LX570 2019 را باید کمی برتر از تویوتا لندکروزر دانست.

قابلیت‎های آفرودی ویژه و کیفیت ساخت بالا چیزی است که این خودرو و پسر عمویش تویوتا لندکروز را در کلاس شاسی‎بلندها متمایز نموده است.

لکسس کیفیت بالای لندکروز را با اجزایی لوکس ترکیب نموده و نمایی شیک‎تر را به نمایش گذاشته است. زوایای حمله و فرار بهتر در لندکروزر، آن را به گزینه مناسب‎تری در عبور از مسیرهای آفرود بدل نموده است اما کیفیت برتر و فضای لوکس‎تر کابین لکسس، شرایط بهتری را در گشت‎و‌گذار بر سطح مسیرهای آسفالت فراهم خواهد آورد.

با وجود شخصیت لوکس و شهری مابانه لکسس ال ایکس 570، اما قابلیت‎های آفرود آن قابل توجه و سرآمد است. ارتفاع کف آن تا سطح زمین برابر ۸.۹ اینچی بوده و سامانه‌هایی نظیر سیستم تعلیق تطبیق‎پذیر هیدرولیک، سیستم چهار چرخ محرک دائمی و پنج حالت مختلف رانندگی ویژه شرایط آفرود برای آن در نظر گرفته شده است.
لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر

همچنین لکسس LX570 از نوعی کروز کنترل مخصوص سرعت‎های پایین و مسیرهای آفرود موسوم به کرال کنترل برخوردار است که به همراه سامانه دستیار چرخش، تواند شعاع چرخش و دور زدن خودرو را کاهش دهد.

مسلما توانایی آفرود لکسس LX570 در حد مناسبی قرار دارد اما اگر به دنبال یک شاسی‌بلند لوکس با توانایی آفرود بالاتر هستید، مرسدس بنز جی کلاس و لندروور رنجروور می‎توانند گزینه‎های بهتری در این زمینه باشند.
لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر

فضای داخلی لکسس نسبت به قیمتش لوکس و باکیفیت به نظر می‎رسد. پوشش چرم روی صندلی‎ها و پنل درب‎ها را فراگرفته و لمس دکمه‎ها و ادوات مختلف حس مرغوب بودن را در سر انگشتان پدید می‌آورند.

تریم چوبی براق به صورت استاندارد در فضای کابین استفاده شده و تجهیزاتی نظیر گرمکن و تهویه برای صندلی‎ها، تهویه مطبوع اتوماتیک هماهنگ با سیستم تهویه صندلی‎ها به منظور تنظیم دقیق‎تر دما برای راحتی راننده و سرنشینان و غربیلک فرمان ملبس به پوشش چرمی بسیار باکیفیت در فضای داخلی لکسس LX570 مورد استفاده قرار گرفته است.
لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر

همچنین مواردی نظیر یک جفت نمایشگر 11.6 اینچی برای سرنشینان ردیف دوم و یک محفظه سرمایشی در زیر استراحتگاه آرنج بین دو صندلی جلو، شارژر وایرلس، کلید مجاورت و استارت دکمه‌ای، تنظیمات 14 حالته صندلی راننده و 12 حالته صندلی شاگرد و تهویه مطبوع چهارگانه، کابین لکسوس 570 را به مکان مناسبی برای ماندن بدل نموده است.

لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر
ظاهر ال ایکس 570 نیز از آن گونه است که یا دوستش دارید و یا از آن متنفر خواهید بود. اگر فرض کنیم دوستش دارید، باید گفت با وجود آنکه از تجمل آنچنانی به دور است اما در قیاس با پسر عمویش تویوتا لندکروزر، ظاهر خاص‎تر و زیباتری دارد.

با آن جلو پنجره بزرگ دوکی شکل و چراغ‎های جلوی تهاجمی، طراحی خوب و مناسب چراغ‌‎های عقب، لکسس ال ایکس 570 می‌تواند سرها را به طرف خود بچرخاند.
عبور از ترافیک‎های سنگین با لکسس LX570 چندان کار راحتی نیست اما تعویض دنده‎های سریع گیربکس هشت سرعته کار را کمی راحت‎تر می‌‎کند.

لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر
ظرفیت یدک کشی 3175 کیلوگرمی ال ایکس570 هم در قیاس با رقبایی نظیر لینکلن نویگیتور کمتر است. حین دور زدن بدنه لکسس LX570 به کناره متمایل می‌شود و هنگام ترمز گرفتن نیز دماغه خودرو به طرز ناخوشایندی پایین می‎رود.

سامانه اطلاعات سرگرمی ال ایکس570 نیز ضعیف ترین ویژگی این خودرو است. نمایشگر 12.9 اینچی آن گرافیک خوبی دارد اما سیستم قدیمی و ارگونومی نامناسب کنترلگر لمسی آن توی ذوق می‎زند.

لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد +تصاویر
معایب لکسس LX570 2019

لکسس ال ایکس 570 خودروی بسیار سنگینی بوده و این واقعیت به هیچ وجه قابل کتمان نیست. فرمان‌پذیری آن کُند است و دقت کافی را ندارد. ترمزهایش بیش از حد حساس هستند و پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر با قدرت 383 اسب‌بخار و گشتاور 546نیوتون متر، اقتدار و توانایی مورد انتظار را از خود نشان نمی‌‌‎دهد.

تکنولوژی نمایشگر 4.3 اینچی واقع شده در پنل کیلومتر شمار نیز متعلق به سال ۲۰۰۹ است. صندلی‎های ردیف سوم ال ایکس570 در قیاس با رقبا کم جا و تنگ به نظر می‎رسد. همچنین صندلی‎های این ردیف قابل جمع شدن در کف خودرو نیست که می‎تواند گنجایش محفظه بار را کاهش دهد.

با این وجود جالب است بدانید که تعداد نسبتا معدودی از نسل گذشته لکسوس LX570 به ایراننیز وارد شده اند که حالا در زمره گران قیمت ترین خودروهای موجود در بازار طبقه بندی می شوند و در غیاب رقبای اصلی خود، به حاکم بلامنازع بازار خودروهای شاسی بلند لوکس در کشورمان بدل شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا