استاندار اردبیل:مشارکت مردم در انتخابات مطلوب است


استاندار اردبیل:مشارکت مردم در انتخابات مطلوب است

اردبیل_ایرنا_استاندار اردبیل گفت:میزان مشارکت مردم استان در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مطلوب است.

اکبربهنامجو روز جمعه در جریان بازدید از شعب اخذ رای شهری و روستایی خلخال افزود: در ساعات اولیه برگزاری انتخابات امروز میانگین میزان مشارکت مردم در شهرهای خلخال ،کوثر و اصلاندوز ۲۱ درصد بوده که این میزان ۱۴ درصد از میانگین سایر مناطق استان بالاتر است.

وی اظهار داشت: با وجود برخی مشکلات ناشی از بحران بارش برف در منطقه میزان مشارکت مردم در انتخابات و حضور گسترده در سر صندوق‌های رای حاکی از علاقه وافر مردم این منطقه به سرنوشت خود و منافع نظام اسلامی است.

وی گفت: شهر اردبیل با ۱۱ درصد مشارکت در ساعات اولیه اخذ رای امروز پایین ترین میزان مشارکت مناطق مختلف استان را به خود اختصاص داد.

استاندار اردبیل با اشاره به حضور پرشور مردم در ساعت‌های اولیه انتخابات پای صندوق های رای گفت: این حضور پر حماسه موجب یاس و ناامیدی دشمنان خواهدشد.

او ادامه داد: حضور پر شور مردم در انتخابات یکی دیگر از انتقام‌های سخت مردم از استکبار جهانی بخاطر شهادت سردار قاسم سلیمانی است و در این مقطع زمانی که در تحریم اقتصادی از سوی دشمنان نظام و انقلاب قرار داریم مشارکت بالا در انتخابات نقشه‌های آنان را نسبت به ملت نقش بر آب خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفت: بعد از انقلاب اسلامی مردم از حق انتخاب بهره‌مند شده و در طول انقلاب در انتخاب مسوولان مشارکت می کنند.

بهنامجو استفاده از این حق را موجب وحدت ملی دانست و افزود: با مشارکت پرشور در انتخابات جهانیان وحدت و همدلی ملت ایران را مشاهده خواهند کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۷۴ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند اظهار داشت: حدود ۴۸ هزار نفر نیز رای اولی در استان وجود دارد که می توانند در انتخابات مشارکت کنند.

وی بیان کرد: ۲۲ هزارنفر در سطح استان اردبیل به عنوان عوامل برگزاری این دوره از انتخابات شامل نیروهای اجرایی،نظارتی ،بازرسی و انتظامی کار رای گیری از مردم استان را در سطح یک هزار و ۲۹۵ صندوق اخذ رای ثابت و.سایر بعهده دارند. .

وی اضافه کرد: مشارکت در انتخابات دوره قبل مجلس در استان ۶۲ درصد بود و با توجه به مشارکت مطلوب مردم در ساعات اولیه برگزاری انتخابات امروزو با توجه به تحویل ۵۰۱ هزار برگ تعرفه رای به شعب اخذ رای در پیش از ظهر امروز و پیش بینی افزایش آمار جمعیت رای هندگان در بعد از ظهر و همچنین تجربیات کسب شده از انتخابات ادوار گذشته امید می رود میزان مشارکت مردم استان همانند انتخابات قبل بالا باشد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اهمیت انتخاب درست برای داشتن مجلسی قوی و توانمند برای قانونگذاری در کشور گفت: تصویب مباحث کلان در مجلس ، تصویب رویکردهای مختلف توسعه‌ای کشور و بودجه از جمله وظایف مجلس و نمایندگان می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ