خراسان جنوبی رتبه دوم مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را دارد


خراسان جنوبی رتبه دوم مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار وزارت کشور، استان خراسان جنوبی به لحاظ میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا این لحظه در جایگاه دوم قرار دارد.

محمد صادق معتمدیان عصر جمعه با حضور در شعبه اخذ رای شهرداری بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور، مردم خراسان جنوبی امروز حماسه دیگری خلق کردند و با اختلاف جزیی بعد از استان کهگیلویه و بویراحمد، در رتبه دوم تا این لحظه قرار داریم که وظیفه خود می‌دانم از مردم عزیز خراسان جنوبی در سراسر استان قدردانی کنم.

وی بیان کرد: مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات ثابت کردند همچنان به آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی پایبند هستند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس آنالیز انجام شده خوشبختانه جزو استان‌هایی هستیم که همه صندوق‌های ثابت و سیار به شبکه ملی کشور متصل هستند و به صورت آنلاین تمام آرایی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود در ستاد انتخابات کشور قابل مشاهده است.

وی گفت: تا دقایقی قبل بیش از ۲۰۰ هزار رای در استان خراسان جنوبی به صندوق‌ها انداخته شده که ۵۲ درصد سهم بانوان و ۴۸ درصد سهم مردان بوده است.

معتمدیان افزود: مردم حتما در ساعات باقیمانده تا پایان زمان تعیین شده برای انتخابات به شعب اخذ رای مراجعه کنند و آرای خود را به صندوق بیاندازند.

وی تصریح کرد: در صورت ضرورت نسبت به تمدید زمان اخذ رای حتما با دستور وزیر کشور اقدام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی درباره برگه‌های تعرفه رای اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و تمهیدات لازم در این خصوص انجام شده است و تعرفه مازاد در صورت نیاز برای شعب تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به تدابیر انجام شده و آموزش‌هایی که به عوامل اجرایی با هدف تقویت هیات‌های بازرسی در سطح استان ارایه شده، بازرسان ثابت در تمامی شعب مستقر شده‌اند.

معتمدیان با بیان اینکه زمینه ارتباط‌گیری مردم با بازرسان در شعب انتخابات فراهم است گفت: وظیفه هیات‌های نظارت، نظارت بر انتخابات است که وضعیت را رصد و پایش کرده و نسبت به تخلفات احتمالی اقدام می‌کنند.

وی افزود: با تعامل و هم‌افزایی که بین دستگاه‌های اجرایی متولی وجود دارد مورد خاصی از تخلف انتخاباتی قابل توجه تاکنون گزارش نشده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با عوامل مربوطه برخورد جدی خواهد شد و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی موارد را به ناظران و بازرسان اطلاع دهند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان مستقر شده که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند و خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403