آمادگی ناوگان حمل و نقل و فضاهای عمومی اصفهان برای پیشگیری از شیوع کرونا


آمادگی ناوگان حمل و نقل و فضاهای عمومی اصفهان برای پیشگیری از شیوع کرونا

شهردار اصفهان هفت دستور ویژه برای آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر فضاهای عمومی شهری در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به معاونان و مدیران شهرداری اصفهان ابلاغ کرد.

قدرت الله نوروزی با تأکید براینکه لازم است شهرداری اصفهان در وضعیت جدیدی که ممکن است سلامت شهروندان را تهدید کند، با آمادگی دقیق و جدی اقدام کند، اظهارکرد: همه ما باید آماده شرایط باشیم تا بتوانیم با افزایش بهداشت فضاهای عمومی، پیشگیری لازم را در این زمینه برای افزایش ایمنی شهروندان اصفهان انجام دهیم.

وی با اشاره به همفکری و استفاده از نظرات دکتر جوادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر و دکتر آجدانی مشاور شهردار در حوزه بهداشت و سلامت برای برنامه ریزی در این زمینه، افزود: پرداختن به مواردی در برآورد اولیه مهم و ویژه به نظر می رسید، از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک در اسرع وقت در خصوص اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن اتوبوس ها و واگن های مترو تا حد ممکن برنامه ریزی کند.

شهردار اصفهان افزود: معاونت فرهنگی شهرداری باید در اسرع وقت برای فرهنگ سازی صحیح در این ایام از جمله رعایت نظافت شخصی، رعایت اصول بهداشتی در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی (مانند استفاده از ماسک) و پرهیز از استفاده در صورت داشتن علائم بیماری اقدام کند و طرح ها در اولین فرصت در اتوبوس ها و مترو نصب شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: معاونت خدمات شهری باید در خصوص اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن فضاهای ویژه بهداشتی از جمله سرویس های بهداشتی سطح شهر و افزایش نظافت در آن، دقت در شارژ مرتب مواد شوینده و... اقدام کند.

نوروزی اظهارکرد: با توجه به اهمیت و ارزش سلامتی همه شهروندان از جمله پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند، باغبانان، آتش نشانان و سایر نیروهای خدوم خدمات شهری، نیروهای کنترل و نظارت و همچنین رانندگان اتوبوسرانی، تاکسی رانان، کارکنان بهره برداری مترو و...، دستورالعمل های جدید برای صیانت از این عزیزان و پیشگیری از ابتلای به ویروس و رعایت بهداشت کار صورت گیرد. الزامات لازم از جمله در صورت نیاز و بر حسب شرایط "در اختیار قراردادن ماسک، دستکش مناسب" و سایر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تأکید براینکه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، دستورالعمل های جدید بهداشت محیط کاری در سطح شهرداری های مناطق، سازمان ها و کلیه فضاهای کاری را برای صیانت از کارکنان شهرداری و شهروندان که ارباب رجوع شهرداری هستند تصویب و ابلاغ کند، افزود: اطلاعیه ها و طرح های گرافیکی در سطح فضاهای اداری نصب شود، همچنین نصب دستگاه های ضدعفونی کننده دست در ورودی فضاهای اداری بررسی و اقدام شود.

شهردار اصفهان از اداره کل ارتباطات شهرداری خواست که پیامک ها و دیگر محتواهای تولیدی آموزشی را به کارکنان شهرداری ارسال کند و گفت: رسانه های شهرداری، به صورت ویژه آموزش های لازم را برای شهروندان ارائه دهند و در این زمینه با تشکیل پرونده های تخصصی، فعال باشند. همچنین این رسانه ها با ارتباط قوی و مستمر با ستادهای فعال موضوع در شهرداری، اطلاع رسانی های لازم را به شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات و البته وظایف شهرداری صورت دهند. در عین حال دقت لازم برای استفاده از منابع دقیق در خصوص موضوع لحاظ شود. تاکید ویژه در این زمینه بر آموزش شهروندان برای پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی باشد.

وی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز خواست دستورالعمل ها و آموزش های لازم را به مخاطبین فضاهای فرهنگی، ورزشی و آموزشی در نظر بگیرد و گفت: در زمینه نظارت بر این فضاها و رعایت موارد ابلاغی، نظارت به صورت مستمر و دقیق تر صورت گیرد و آموزش های لازم به شهروندانی که از این فضاها استفاده می کنند، در این خصوص برنامه ریزی و اجرا شود. همچنین از ظرفیت فرهنگسراها برای آموزش های لازم برای پیشگیری از وقوع بیماری با همکاری دستگاه های متولی صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان