بهارستان نشینان اصلح نویدبخش بهاری خوش برای کشور


بهارستان نشینان اصلح نویدبخش بهاری خوش برای کشور

بندرعباس- ایرنا- مجلس شورای اسلامی نقشی تعیین کننده و بسیار اثرگذار در جهت گیری آینده کشور دارد و از همین رو انتخاب نمایندگانی اصلح برای تکیه بر صندلی های بهارستان می تواند نوید بخش بهاری خوش برای کشور باشد.

مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی حوزه اختیار بسیار وسیعی داشته و هیچ بخشی نیست که از حیطه قانونگذاری و نظارت آن خارج باشد.

دامنه وسیع اختیارهای این نهاد مدنی، نشان از اهمیت انتخاب نمایندگانی اصلح برای تامین حمایت از منافع مردم و تسریع روند توسعه و پیشرفت کشور دارد.

باید نمایندگانی انتخاب کرد که به معنای واقعی کلمه آگاه نسبت به وظایف این نهاد بوده، مستقل، صاحب اندیشه و با تدبیر و پاکدست باشند و به آن اندازه از درک رسیده باشند که منافع عمومی و بلندمدت مردم را بر منافع شخصی، حزبی و سازمانی ترجیح دهند.

نمایندگان باید نظارت مستمری بر اجرای سیاست ها، طرح ها و برنامه های رفاه عمومی داشته و ضمن ارزیابی آنها؛ منابع بیشتر به مناطق کمتر برخودار تخصیص دهند.

باید نمایندگانی را روانه مجلس کرد که در رعایت قوانین خود سرآمد همه باشند و همواره در تصویب قوانین از نظر و فکر متخصصان، نخبگان و کارشناسان بهره‌گیرند و توانایی اصلاح قوانین قدیمی و غیرکارآمد را متناسب با شرایط روز داشته باشند.

امروز مردم استان هرمزگان همگام با مردم دیگر نقاط کشورمان وارد عرصه مهم انتخابات شده‌اند و در تلاشند تا بتوانند نمایندگانی صاحب نظر و توانمند را راهی مجلس کنند.

نمی‌توان ادعا کرد که همه شرکت کنندگان در این انتخابات براساس شناخت و آگاهی کافی، به نماینده مورد نظر خود رأی می دهند؛ اما می توان امیدوار بود انتخاب بخش قابل ملاحظه ای براساس تحقیق و تفحص و تکیه بر سابقه کاری و توانمندی نامزدها باشد.

آنچه در این عرصه در کنار انتخاب نمایندگان اصلح از اهمیت بالایی برخوردار است، مشارکت گسترده مردم در این جشن ملی است که نمایشی از شکوه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نمادی از همبستگی ملی به شمار می‌رود.

این حضور گسترده حاکی از آن است که مردم به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی کاملا واقف هستند و در تلاشند بهترین ها را به عنوان خادمان خود برگزینند.

تکاپوی مردم استان برای برگزیدن بهترین ها با مشاهده صفوف در شعب اخذ رای ملموس بوده و افراد در برخی از این شعبه ها برای رسیدن به محل ثبت نام و انداختن رای خود در صندوق حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در صف باقی می مانند.

مجلس شورای اسلامی باید برای تحقق خواسته های ملت کار کند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید به تمام معنا در شان ملت ایران بوده و برای تحقق خواسته ها و آرمان‌های آنان کار کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ادامه داد: مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن با انتخاب امروز مردم تعیین می‌شوند نباید واداده باشند بلکه بایستی رانت ستیز، متنفر از فساد، مردم دار و به دور از زد و بندها بوده و بتوانند مردم را همراهی کنند.

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: عین الاسد آغاز سیلی زدن ایران اسلامی به دشمنان بود و مردم در ۲۲ بهمن سیلی اول را به آنان زدند و مشارکت گسترده در انتخابات سیلی دوم است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اشاره کرد: نمایندگان مجلس باید انقلابی بوده و بتوانند همگام با مردم به دشمنان سیلی بزنند و آمریکایی‌ها نیز باید منتظر سیلی های بیشتری از جمهوری اسلامی و ملت ایران باشند.

نماینده باید مرزهای بین دوست و دشمن را تشخیص دهد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خصوص ویژگی‌های نماینده مجلس شورای اسلامی هم گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید مرزهای دوست و دشمن را تشخیص داده و مانند شهید همت برای آن ملاک و معیار داشته باشد.

وی در خصوص تمیزدادن جبهه خودی از دشمن هم گفت: هرجایی دشمن تمام توان تبلیغاتی خود را برای تخریب آن بکار گرفته جبهه خودی است و اکنون دشمنان تمام توان خود را علیه ملت انقلابی ایران بکار گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به تبلیغات نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان، ابراز داشت: برخی حرکت‌هایی که مشاهده شد مایه تاسف بود و بعضی از این حرکت ها گناه است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس ادامه داد: زیبنده نیست که برای ورود به مجلس شورای اسلامی دست به هر حرکتی زد.

حل مشکلات کشور با انتخاب نمایندگان اصلح امکان پذیر است

استاندار هرمزگان نیز در خصوص اهمیت انتخاب نمایندگان اصلح، گفت: حل مشکلات کشور با انتخاب نمایندگانی دلسوز، پایبند به نظام جمهوری اسلامی، شجاع و مدافع منافع ملت امکان پذیر است.

فریدون همتی با اشاره به مشارکت خوب مردم هرمزگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم هرمزگان با بصیرت و آگاهی کافی در پای صندوق های رأی حاضر شدند زیرا به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان اصلح کاملا واقف هستند.

وی تصریح کرد: مردم ما مردم وظیفه‌شناسی هستند که در لحظه‌های سخت با دلگرمی بیشتر به صحنه آمده‌اند و حضور در انتخابات را وظیفه ملی و دینی خود می‌دانند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفندماه آغاز شده است.

۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می شوند.

هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس