اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس خراسان شمالی تامین می‌شود 


اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس خراسان شمالی تامین می‌شود 

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای تقویت بهداشت مدارس و پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، صابون مایع و ماسک تامین و در مدارس استان توزیع می‌شود.

مهدی خطیب زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در قالب پروژه مهر، ۶ هزار لیتر صابون مایع برای توزیع در مدارس استان تامین شد و اکنون در مرحله دوم، پنج هزار لیتر از این محصول، تامین می شود.

وی افزود: ماسک هم به اندازه محدود، تامین می شود تا در صورت نیاز میان دانش آموزان توزیع شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه و نگرانی از شیوع کرونا، ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین اقلام بهداشتی و ملزومات، اختصاص داده شده است.

خطیب زاده افزود: تامین صابون در مدارس، امری طبیعی است اما با توجه به نگرانی ها از ابتلا به کرونا ویروس، تلاش داریم تا اقلام و ملزومات بهداشتی در فضاهای آموزشی تقویت شود.

وی گفت: البته تامین صابون مایع برای تمام مدارس امری زمان بر است و نمی توان در یکی دو روز، این اقدام را انجام داد، از این رو نیاز است انجمن های اولیا و مدارس هم در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشند.

خطیب زاده گفت: یکی از مهم ترین موارد برای جلوگیری از ابتلا کرونا ویروس، رعایت نکات بهداشتی است و در این زمینه، از حدود ۱۰ روز گذشته، انجام برنامه های آموزشی به دانش آموزان در دست اجرا است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در مدارسی که مراقبان سلامت حضور دارند، آموزش نکات پیشگیرانه توسط این همکاران داده می شود

خطیب زاده افزود: قرار است کارشناسانی از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان، نسبت به آموزش های لازم به مدیران و معاونان مدارس اقدام کنند تا این موارد به معلمان و دانش آموزان در مدارس فرا داده شود.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات، تهیه لوازم بهداشتی به ویژه صابون مایع در اولویت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: والدین در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی در فرزندشان، از حضور او در مدرسه جلوگیری کنند و البته مدارس هم در غیبت دانش آموزان در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی، سخت گیری نکنند.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اکنون ۱۱۰ مراقب سلامت در مدارس خراسان شمالی حضور دارند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»