منتخبین مردم در خراسان‌جنوبی مشخص شدند


منتخبین مردم در خراسان‌جنوبی مشخص شدند

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: بعد از اتمام مرحله شمارش آرا، نماینده‌های منتخب مردم استان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

منتخبین مردم در خراسان‌جنوبی مشخص شدندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر خوش خبر، رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی، امروز 3 اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی با مشارکت بالایی در انتخابات، نماینده‌های خود را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین کردند.

وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات در استان خراسان جنوبی بیش از 560 هزار نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی اعلام شده از ستاد انتخابات کشور، از مجموع 155 هزار و 505 رأی مأخوذه، حسین خسروی اسفزار در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف 72 هزار و 872 رأی کسب کرد.

خوش خبر افزود: مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه از مجموع 52 هزار و 153 رأی مأخوذه، 17 هزار و 341 رأی مردم را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: مجید نصیرایی نیز از مجموع 84 هزار و 74 رأی مأخوذه با کسب 37 هزار و 334 رأی، نماینده منتخب مردم در شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه هم سلمان اسحاقی با 21 هزار و 934 رأی از مجموع 75 هزار و 744 رأی، بیشترین آراء مأخوذه را کسب کرد.

خوش خبر به تشریح بندهای ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس ماده 68 قانون انتخابات، از تاریخ انتشار آگهی اعلام نتایج شمارش آرای مأخوذه، هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت دو روز برای قبول شکایات آماده است.

وی افزود: به استناد تبصره‌های 2،1 و 3 ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

خوش خبر یادآور شد: در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا