نتایج انتخابات استان کردستان اعلام شد


نتایج انتخابات استان کردستان اعلام شد

سنندج - ایرنا - رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: با مشخص شدن نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان تکلیف نمایندگان چهار حوزه انتخابیه مشخص و در یک حوزه انتخابیه نیز رقابت به دور دوم کشیده شد.

حسین خوش اقبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این استان دارای پنج حوزه انتخابیه با ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج رسمی انتخابات تاکنون پنج نفر از نمایندگان در چهار حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، بانه و سقز، قروه و دهگلان و حوزه مریوان و سروآباد با کسب آرای لازم به مجلس راه یافتند اما انتخابات در حوزه‌ انتخابیه بیجار به دور دوم کشیده شد.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: از ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ رای صحیح در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران سید مهدی فرشادان با کسب ۳۵ هزار و ۷۱۶ رای و محسن فتحی با ۳۲ هزار و ۵۱۸ رای حائز بیشترین رای شده و منتخبین مردم این حوزه در مجلس یازدهم شدند.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان که تعداد آرای صحیح ۶۷ هزار و ۵۹ رای بود پرویز اوسطی با گرایش سیاسی اصولگرایی با کسب ۱۷ هزار و ۱۶۹ رای برنده انتخابات شناخته شد تا در مجلس یازدهم نماینده این دو شهرستان باشد.

خوش اقبال یادآور شد: در حوزه انتخابیه بیجار نیز که ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت حمدالله کریمی (نماینده فعلی) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

وی گفت: بر اساس اعلام هیات‌های اجرایی و نظارت در حوزه انتخابیه سقز و بانه از ۸۳ هزار و ۵۱۳ رای صحیح بهزاد رحیمی با کسب ۳۴ هزار و ۴۳۹ رای بیشترین آرا را کسب کرد تا منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز خانم شیوا قاسمی پور با کسب هشت هزار و ۵۲۸ رای از ۳۷ هزار و ۷۵۱ به عنوان نخستین بانوی کردستانی راهی مجلس شورای اسلامی شد تا استان کردستان برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی یک نماینده زن در بهارستان داشته باشد.

روز جمعه دوم اسفند ۹۴ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان برای رقابت کردند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر از این تعداد را رای اولی‌ها تشکیل داده بودند.

دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کردند که ۵۲۹ مورد از این شعبات شهری و ۷۰۵ مورد نیز روستایی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت