اسرائیل پشت به عباس تسهیلات به نوار غزه را از سرمی‌گیرد


اسرائیل پشت به عباس تسهیلات به نوار غزه را از سرمی‌گیرد

خبرگزاری آریا- روزنامه معاریو مدعی شد که دستگاه امنیت رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته در سایه آرامش نسبی در شهرک‌های غلاف غزه در روزهای اخیر و توقف به پرواز درآمدن بالن‌های آتش‌زا تسهیلات به نوار غزه را ازسربگیرد.

اسرائیل پشت به عباس تسهیلات به نوار غزه را از سرمی‌گیرد
خبرگزاری آریا- روزنامه معاریو مدعی شد که دستگاه امنیت رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته در سایه آرامش نسبی در شهرک‌های "غلاف غزه" در روزهای اخیر و توقف به پرواز درآمدن بالن‌های آتش‌زا تسهیلات به نوار غزه را ازسربگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته روزنامه معاریو اسرائیل، روز سه‌شنبه یک ابلاغیه رسمی از سوی یک هیئت نظامی به خبرنگاران ارسال شد که در آن آمده است: دستگاه امنیت اسرائیل تصمیم گرفته در سایه آرامش نسبی در شهرک‌های "غلاف غزه" (شهرک‌های اطراف غزه) در روزهای اخیر و توقف به پرواز درآمدن بالن‌های آتش‌زا تسهیلات به نوار غزه را ازسربگیرد. اگر این آرامش ادامه یابد اسرائیل مساحت ماهیگیری را به 15 مایل در عمق دریا گسترش خواهد داد و 2000 مجوز به تجار غزه خواهد داد.
هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت رژیم صهیونیستی در این مناطق این ابلاغیه را منتشر کرده است. وی به نیابت از ارتش اسرائیل صاحب حاکمیت رسمی در مناطق فلسطینی است. این ابلاغیه ثمره توافق بین دفتر نخست‌وزیر، دستگاه اطلاعات و وزارت دفاع در سایه میانجیگری مصر است.
براساس گزارش معاریو، دادن 2000 مجوز به تجار به این معناست که 2000 غزه‌ای می‌توانند برای کار به اسرائیل بروند و پول زیادی به دست آورند. هر کدام از آن‌ها منتظر دستمزدی بین 400 تا 500 شِکِل (واحد پول اسرائیل) در روز هستند. اگر یک ماه کامل کار کنند می‌توانند نزدیک به 10 هزار شِکِل به دست آورند. این 2000 تاجر به 5500 تن دیگر اضافه می‌شوند که اکنون در اسرائیل مشغول کار هستند.
مجوز کار درخواستی است که رهبری حماس از حدود یک سال پیش آن را مطرح کرده بود و اکنون اسرائیل با آن موافقت کرده است. برآوردن خواسته‌های حماس از سوی اسرائیل مانع جنگ بزرگی شد که به زندگی تعداد زیادی از دو طرف پایان می‌داد.
اگر طرح‌های تشکیلات خودگردان فلسطین موفقیت‌آمیز باشد این هفته شاهد رأی مجمع عمومی سازمان ملل علیه طرح "معامله قرن" خواهیم بود. این بخشی از کمپین رسانه‌ای بین‌المللی تشکیلات خودگردان است که هدف آن سلب مشروعیت معامله قرن است. صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اخیرا گفت: ما به شورای امنیت می‌رویم 14 کشور به نفع ما رأی می‌دهند و یکی از حق وتو استفاده خواهد کرد. از آنجا به مجمع عمومی خواهیم رفت و به حمایت 175 کشور دست خواهیم یافت.
به نوشته معاریو، اما برای عریقات، "مغز دیپلماتیک" اردوگاه کوچک محمود عباس زمانی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قبل از مرحله مجمع عمومی در جلسه شورای امنیت حضور یافت، این واقعیت تلخ روشن شد. بیشتر کشورهای عضو درخواست فلسطین را تأیید نکردند حتی تونس نیز که عضو موقت شورای امنیت است در مقابل فشارها تسلیم شد. فلسطینی‌ها فهمیدند که هرگز نمی‌توانند به توافقی که به آن امید داشتند در مجمع عمومی دست یابند. زمانی که عرصه بر آن‌ها تنگ آمد محمود عباس سخنرانی را در مقابل شورای امنیت ایراد کرد و کمپین رسانه‌ای آن‌ها در سازمان ملل این‌گونه به پایان رسید. مشخص شد که آمریکا بر سایر کشورها فشار زیادی آورده تا مبادا علیه طرح ترامپ رأی دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ