نظام «فهما» با افق تمدن‌سازی استقرار یافته است/ کانون‌‌های فعال مسجدی باید بیشتر حمایت شوند


نظام «فهما» با افق تمدن‌سازی استقرار یافته است/ کانون‌‌های فعال مسجدی باید بیشتر حمایت شوند

طاهریان با بیان‌اینکه پیش از رویداد ملی «فهما»، سرانه حداقلی به کانون‌های مساجد اختصاص می‌یافت، گفت: نگاه دکتر ارزانی این است که در مسیری حرکت کنیم که کانون‌های فعال‌تر بیشتر از حمایت‌ها بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش نمایش امروز (چهارشنبه، 30 بهمن) در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز شد.

بر پایه این گزارش، «مرتضی طاهریان» در نشست داوری این بخش طی سخنانی اظهار کرد: امیدوارم ماموریت ها در حوزه فرهنگ و هنر مساجد در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی باشد و این حرکت اقدامی در راستای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی باشد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور فعالیت می کنند. تا پیش از رویداد «فهما»، سرانه حداقلی به کانون‌ها اختصاص می یافت فارغ از اینکه چه قدر فعالیت دارند.

طاهریان تصریح کرد: نگاه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی این بود که به سمتی برویم که کانون های فعال تر بیشتر از حمایت ها بهره مند شوند. همچنین تلاش بر این بود که در عرصه فعالیت‌های کانون‌ها به مساله فناوری های نوین توجه شود.

وی ادامه داد: بنابراین استفاده از فضای مجازی در اولویت ما قرار گرفته است و در این راستا ضمن بهره مندی از این امکان، از اواخر سال 1396 پورتال بچه های مساجد راه اندازی و اطلاعات کانون‌ها در آن ثبت شد، در گام بعدی اطلاعات اعضای کانون ها شامل بیش از دو میلیون عضو ثبت شد. در مرحله بعد نیز بنا شد گزارش فعالیت های کانون ها در پورتال ارائه شود.

طاهریان تاکید کرد: ما مقوله ای با عنوان استقرار نظام فهما داریم که طی آن قرار است تمامی فعالیت های اعضای کانون‌ها در بستر پورتال بچه های مسجد ارائه شود، رویداد ملی فهما بر اساس آن چیزی که در سامانه ثبت شده، شکل گرفته است. بخشی از رویداد ملی «فهما» نمایش و فیلم است و اگر کانونی در این حوزه فعالیت داشته باشد در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در مرحله داوری بخش‌های مختلف رویداد ملی «فهما» هستیم و تلاش کردیم در همه بخش ها، شاخص ترین هیات داوران را انتخاب کنیم. ما در استقرار نظام فهما، هشت شاخص شامل فعالیت های قرآن و عترت، خلاقیت و نوآوری، فضای مجازی و رسانه، مناسبت ها، غنی سازی اوقات فراغت، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی، شبکه سازی و ساماندهی، را در نظر گرفتیم که ذیل این هشت شاخص، 37 شاخص فرعی تعریف شده است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !