کشتزارهای 2 روستای گناوه علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد


کشتزارهای 2 روستای گناوه علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

گناوه - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: کشتزارهای روستاهای چاهک و چاه شور بخش مرکزی این شهرستان با همکاری مردم این دو روستا به عنوان نخستین مرحله علیه آفت ملخ صحرایی سمپاشی شد.

امان الله حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: جمعیت ملخ در این ۲ روستا زیاد نبود که با پایش و ردیابی توسط کارشناسان حفظ نباتات جهادکشاورزی و مردم، سمپاشی در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهارداشت: سمپاشی این ۲ روستا به مساحت ۱۲ هکتار با در تحویل سم به کشاورزان انجام و درصورت نیاز دیگر مناطق این شهرستان پس از بازرسی و رصد کارشناسان علیه این آفت اقدام خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: با توجه به لزوم انجام عملیات سمپاشی علیه ملخ صحرایی از دامداران و زنبورداران انتظار داریم از چرای دام، زنبور عسل و چیدن گیاهان اجتناب کنند.
وی بیان کرد: ملخ‌های صحرایی در صورتیکه میزان بارندگی‌ها پس از یک دوره خشکسالی چندین ساله بیش از حد باشد موجب تحریک آنان برای تامین غذا شده و به مهاجرت دسته جمعی اقدام می‌کنند.
حیدری گفت: باتوجه به اینکه درصورت تهاجم پوره‌ها و ملخ‌های بالدار خسارت زیادی به مزارع و محصولات زراعی وارد خواهد شد، جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان بوشهر بویژه مناطق ساحلی در آماده باش کامل برای مقابله با این حشره بسر می‌برند.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است