افتتاح 161 پروژه در پویش الف-ب- ایران


افتتاح 161 پروژه در پویش الف-ب- ایران

بجنورد-ایرنا- وزیر نیرو گفت: امسال در قالب پویش الف-ب-ایران، 161 پروژه بخش آب و برق در سطح کشور با سرمایه بیش از 233 هزار ریال به بهره‌برداری رسیده است.

رضا اردکانیان روز یکشنبه در آیین بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت بجنورد اظهار داشت: در قالب این پویش، قرار است تا پایان امسال، ۲۲۷ پروژه بزرگ با ۳۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری برسد.

وی افزود: صنعت برق، به عنوان یک صنعت زیرساختی، در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت های منابع مالی، در حال فعالیت است، هر چند منابع مالی در اجرای کارها تعیین کننده است اما آنچه تحریم پذیر نیست، سرمایه نیروی انسانی است.

اردکانیان تصریح کرد: با اتکا و به کارگیری بیشتر پتانسیل های موجود در نیروی انسانی، می توان تاثیر تحریم را جبران کرد.

وی افزود: تلاش داریم تا با اتکا به ثروت سرمایه انسانی، سطح خوداتکایی کشور و تاب آوری را افزایش دهیم، با تحقق این اقدام بعدها ایران و ایرانی مشمول تحریم های اقتصادی نخواهد شد، همان گونه که پس از جنگ تحمیلی، دیگر فکر تحمیل جنگ با این مردم کنار گذاشته شده است.

وزیر نیرو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه های برق در بجنورد گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، ضریب اطمینان شبکه برق در خراسان شمالی ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: با پیوستن این استان به رینگ ۴۰۰ کیلوولت کشور، ضریب اطمینان و قابلیت شبکه برق در این استان افزایش یافته است.

اردکانیان افزود: پروژه‌های پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ اسفراین _ بجنورد نقش مهمی در جذب سرمایه‌ گذار دارد و این پروژه ها از منابع سفر رهبر انقلاب اجرا شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در خراسان شمالی، ۴۲ پروژه بخش آب، فاضلاب و برق در حال اجرا است گفت: این پروژه ها به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت دارد و برای آن بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر نیرو، در هجدهمین هفته از پویش الف-ب-ایران، برای افتتاح چهار پروژه به خراسان شمالی سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس