دانشگاه علوم پزشکی ارتش به دنبال پیداکردن راهکارهای مقابله با امواج الکترومغناطیس


دانشگاه علوم پزشکی ارتش به دنبال پیداکردن راهکارهای مقابله با امواج الکترومغناطیس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: ما دنبال راهکار‌های دفاعی مقابله با امواج الکترومغناطیس هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی ارتش به دنبال پیداکردن راهکارهای مقابله با امواج الکترومغناطیسامیر سرتیپ دوم پزشک رامین حمیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر و نحوه استفاده از بیوالکترومغناطیس در حوزه نظامی گفت: بشر از قدیم از منافع حوزه مغناطیس اطراف خود استفاده می‌کرد. بسیاری از اقدامات پزشکی اعم از نوار قلب و نوار مغز از مواردی است که مغناطیس آن‌ها را امکان پذیر کرده است.

حمیدی افزود: پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ الکترومغناطیس ایجاد شده که به نوعی می‌تواند بر سلامت، انسان، جانداران و محیط زیست اثر گذار باشد. اقلامی مثل موبایل و مایکروویو باعث ایجاد امواج در اطراف ما می‌شوند و اندیشمندان این حوزه در جست و جوی راهکار برای مقابله با این امواج هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: در بحث نظامی و دفاعی بحث‌هایی این چنینی وجود دارد که از این امواج برای تغییر روحیه، خلق، الگو‌های خواب و بیداری استفاده می‌شود. ما دنبال راهکارهای دفاعی این موضوع هستیم تا بتوانیم به عنوان یک دانشگاه ماموریت محور راه‌های مقابله با امواجی که می‌تواند تغییرات الگوی رفتاری برای رزمندگان ایجاد کند، پیداکنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: حوزه الکترومغناطیس گسترده است و از آن برای ترمیم بافت مجروح، پیوند استخوان، درمان تومور‌ها استفاده می‌شود. در مسائل تشخیصی پزشکی مثل ام آر آی هم از الکترومغناطیس استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا