بیمار کرونای شهرستان‌های دیگر در تالش پذیرش نمی‌شود


بیمار کرونای شهرستان‌های دیگر در تالش پذیرش نمی‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: بیمارستان شهید نورانی این شهرستان کمبود فضا دارد و هرگز بیمار کرونا از شهرستان‌های دیگر، در این مرکز درمانی پذیرش نمی‌شود.

‍دکتر حسین نعمتی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی در شبکه بهداشت و درمان تالش اظهار کرد: بخش هایی از هر بیمارستان به بیماران دارای علائم کرونا اختصاص یافته است تا جدا از بیماران دیگر بستری شوند و هرگز بیمار مشکوک به کرونا از خارج شهرستان، به بیمارستان شهید نورانی تالش آورده نشده است.

وی در مورد وجود آمبولانس با پلاک کرمان در جلوی بیمارستان تالش گفت: این خودرو متعلق به یک شرکت پیمانکاری در تالش است و یکی از کارگران را برای مدوا به بیمارستان آورده بود.

وی ادامه داد: هرگز مریض مشکوک به کرونا را با طی ۲ هزار کیلومتر مسافت از کرمان به تالش نیاورده اند و این کار از نظر منطق، قابل قبول نیست و چنین مسافتی را یک انسان سالم نیز نمی تواند تحمل کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: نمونه آزمایش ۵۰ بیمار مشکوک را برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده ایم و کیت آزمایشی ویروس کرونا در هیچ آزمایشگاه خصوصی نیست و حتما باید از طریق مراکز دولتی آزمایش شود.

نعمتی گفت: بیماری آنفولانزا که سه ماهه قبل در شهرستان شایع بود، از کرونا خطرناک تر و خطر کشندگی کرونا از آن پایین تر است و علت فوتی های کرونا به خاطر بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی بدن است و ۹۸ درصد بیماران کرونا درمان می شوند.

وی بیان کرد: ماسک زدن خیلی ضروری نیست اما کسانی که دچار سرفه هستند، برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران، ماسک بزنند و خودداری از دست دادن و شست و شوی مرتب دست ها و لمس نکردن زبان و چشم ها از راه های پیشگیری است.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و از یک بیمارستان مجهز، یک بیمارستان نو و تجهیز و افتتاح نشده، هفت مرکز جامع سلامت و ۸۷ خانه بهداشت روستایی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)