نمونه‌گیری از 5 بیمار با مشکلات تنفسی در اسفراین 


نمونه‌گیری از 5 بیمار با مشکلات تنفسی در اسفراین 

بجنورد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا در این شهرستان گزارش نشده، گفت: نمونه‌گیری از پنج بیمار که مشکلات تنفسی داشتند، انجام گرفته و به آزمایشگاه خارج از استان ارسال شده است.

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اسفراین، شایعات پیرامون شیوع ویروس کرونا در شهرستان را تکذیب کرد و اظهار داشت: سلامت مردم در اولویت وظایف دانشکده علوم پزشکی اسفراین است و هیچ گونه پنهانکاری با مردم در این زمینه نداریم.

وی افزود: در صورت شیوع بیماری، هرگونه ابتلای افراد به این بیماری را در شهرستان پس از تایید وزارت بهداشت، صادقانه اطلاع رسانی خواهیم شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: تمام تمهیدات لازم در حوزه پیش گیری، آموزش و درمان در صورت احتمال شیوع این بیماری در شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس پروتکل وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز همزمان با سایر دانشگاه علوم پزشکی برای احتمال شیوع این بیماری در آماده باش است.

ایلدرآبادی گفت: یک بخش مجزا با بیش از ۳۰ تخت و یک آمبولانس مخصوص برای این موضوع در صورت شیوع این بیماری در نظر گرفته شده است.

رعایت حفاظت فردی و خود مراقبتی مهم ترین راه پیشگیری

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز در این نشست گفت: مهم ترین اقدام برای پیشگیری از کرونا رعایت حفاظت فردی و خود مراقبتی است.

دکتر نادر نیک پرست افزود: پرهیز از و دست دادن با افراد، ضد عفونی سطوحی که بیشترین تماس را آن را دارید، حفظ فاصله با کسانی علائم سرما خوردگی دارند و استفاده از ماسک در بیماران، مراقبان بیمار و کارد درمان مهم ترین توصیه فردی برای پیشگیری از این بیماری است.

نیک پرست گفت: همراهی مردم ، آگاهی و اطلاع رسانی موارد بهداشتی مهم نقطه قوت برای پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری است.

دانشکده علوم پزشکی اسفراین سال ۹۳ تاسیس شد و از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تفکیک شد.

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش