واعظی: بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی در کوتاه ترین زمان انجام گیرد


واعظی: بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی در کوتاه ترین زمان انجام گیرد

تهران- ایرنا- محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان غربی در یادداشتی در اینستاگرام از تماس تلفنی خود با دبیرکل جمعیت هلال احمر و استاندار این استان به نمایندگی از رییس جمهوری خبر داد و نوشت: از دستگاه‌های ذیربط خواستم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برآورد خسارات و بازسازی این منطقه اقدام کنند.

واعظی یکشنبه شب در این یادداشت افزود: متاسفانه یک بار دیگر حوادث طبیعی،‌ جمعی از هم‌میهنان‌مان را دچار خسارت و مشکل کرده است.

او ادامه داد: در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان غربی، امروز به نمایندگی از رییس جمهوری با دبیرکل جمعیت هلال احمر و استاندار استان آذربایجان غربی تلفنی صحبت کردم و ضمن ابلاغ مراتب تاسف رییس‌جمهوری از وقوع این حادثه و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان، دستورات حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی را برای تسریع در روند امدادرسانی و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان ابلاغ کردم.

واعظی افزود: در این تماس‌ها از دستگاه‌های ذیربط خواستم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برآورد خسارات و بازسازی این منطقه اقدام کنند. آنان نیز گزارشی را از وضعیت منطقه و روند امداد رسانی ارائه دادند.

به گزارش ایرنا زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز یکشنبه حوالی شهر قطور خوی را لرزاند و بلافاصله امدادگران و مسوولان به منطقه اعزام شدند.
استاندار آذربایجان‌غربی و مدیرکل ستاد بحران استان که طی روز جاری در جلسه مدیریت بحران خوی حضور داشتند، پیش از این نیز اعلام کرده بودند که قبل از تاریکی هوا زلزله‌زدگانی که خانه‌هایشان امکان استقرار ندارد، از چادر و اقلام امدادی بهره‌مند می‌شوند.

یک‌هزارو ۲۸۰ امدادگر در سطح آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از امدادگران زن و ۹۳۰ نفر از آنان مرد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی