سریال پربازیگر ایل‌دا به آنتن تلویزیون نزدیک شد +تصاویر


تصویربرداری سریال پربازیگر دفاع‌مقدس نیمه فروردین‌ماه تمام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: "ایل‌دا" یکی از بزرگترین سریال‌های تلویزیون در حوزه دفاع‌مقدس است؛ سریالی که قصه فداکاری و ایثار مردم غرب کشور در اوایل جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. کارگردانی‌اش برعهده راما قویدل است و فیلمنامه‌اش را نوشین پیرحیاتی نوشته است و در ۲۶ قسمت و ۸۰ لوکیشن استان لرستان تصویربرداری می‌شود. تصویربرداری سریال "ایل‌دا" همزمان با عید قربان در منطقه روستایی اطراف شهرستان خرم‌آباد آغاز شد.

روز‌هایی که سخت و سرد و برفی است و بازیگران صاحب‌نام "ایل‌دا" در ارتفاعات خرم‌آباد جلوی دوربین می‌روند؛ نکته‌ای که سیدعلیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت و اینکه ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند و می‌کوشند خودشان را به آنتن برسانند. پیش از این مطرح شده بود اگر "ایل‌دا" آماده شود همزمان با چهلمین سالگرد آغاز حماسه دفاع‌مقدس در سال آینده روی آنتن برود.

سریالی که هنوز شبکه و زمان دقیق پخشش مشخص نیست، اما احتمال دارد با نظر معاونت سیما از شبکه یک سیما پخش شود. "ایل‌دا" روز‌های تصویربرداری را می‌گذراند و قبل از رفتن به ارتفاعات، در روستایی حوالی خرم‌آباد فیلمبرداری می‌شد. این سریال هم همچون دیگر سریال‌های بومی تلویزیون، آنتن را به روایت‌های جدید و جذاب از مناطق دیدنی و بکر کشور مزیّن می‌کند. روایت‌هایی که کارگردان‌ها بیشتر در آپارتمان‌ها برای بیننده تلویزیون روایت می‌کنند تا آن سوی دیدنی‌های ایران؛ حالا در کنار "نون. خ"، "پایتخت"، "افرا" و "ایل‌دا" هم این گام‌ها را برداشته اند.

کار با مبارزه و حماسه عشایری‌ها در سال ۱۳۵۸ شروع می‌شود و در نقطه حماسه‌های جنگ تحمیلی به پایان می‌رسد؛ روز‌هایی که مردم چه کوچک و چه بزرگ برای بیرون راندن دشمن قدار و متجاوز در هر کوی و برزن از ایستادگی، مقاومت و مبارزه و حماسه‌آفرینی دست برنمی‌داشتند.

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که در آثاری قابل توجه حضور داشته هم‌اینک در یکی از آثار تلویزیونی با موضوع دلاورمردی‌های عشایر با عنوان "ایل‌دا" جلوی دوربین می‌رود. وی درباره حضورش در این مجموعه گفت: در سریال "ایل‌دا" نقش صالح‌خان یکی از بزرگان ایل را بازی می‌کنم. در این سریال دفاع از مرز و خاک و ناموس توسط ایلات و عشایر به نمایش گذاشته می‌شود. مردان و زنان ایلات و عشایر برای دفاع از هر وسیله‌ای مثل داس، اسلحه و... استفاده می‌کنند.

وی در ادامه درباره داستان مجموعه توضیح داد: در این مجموعه، داستان دو ایل در لرستان به نمایش گذاشته می‌شود که با مشکلات و مسائل متعددی مواجهند و در ابتدای سریال بزرگان ده مشغول گفتگو برای رفع چالش‌ها و مشکلاتند. در این زمان عراق در مرز‌های ایران تحرکاتی دارد و آغاز جنگ است، بزرگان ایل مشکلات پیش آمده را کنار گذاشته و با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند در مقابل این تحرکات ایستادند.

مظفری درباره کار در این نوع آثار که آپارتمانی نیستند، گفت: شرایط کار بسیار سخت است، زیرا لوکیشن‌ها از شهر دور است و تغییر آب و هوا بسیار آزاردهنده است؛ امکانات چندانی برای گروه وجود ندارد، اما با این حال همه عزیزان جلو و پشت دوربین در تلاشند تا به بهترین شکل فعالیت کنند.

بازیگر سریال "انقلاب زیبا" درباره پذیرش نقش در سریال "ایل‌دا" گفت: صالح‌خان از ابتدا به من پیشنهاد شد؛ بعد از مدتی تهیه‌کننده و کارگردان تغییر کرد و باز هم این نقش از طریق راما قویدل (کارگردان) و علیرضا سبط‌احمدی (تهیه‌کننده) به من پیشنهاد شد. این نقش برایم تازگی داشت. کار در این نوع آثار سخت است، زیرا باید با اسب، انفجار و اسلحه و شرایط سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ در کار همراه شد؛ از سوی دیگر ما در میان عشایر قهرمانانی مانند صالح‌خان زیاد داشتیم و بازیگر برای ایفای این نقش‌ها باید مطالعه داشته باشد، این مواردی بود که کار در این سریال را برایم جذاب‌تر می‌کند.

وی درباره زمان پایان تصویربرداری گفت: بازی من تا پایان سریال ادامه خواهد داشت و احتمالاً تا نیمه اول فروردین‌ماه تصویربرداری «ایل‌دا» ادامه دارد.

مظفری در خاتمه تأکید کرد: مسئولین رسانه ملی باید نسبت به این دست سریال‌ها که در شرایط سخت جغرافیایی و با مضامین دفاع ساخته می‌شوند، توجه بیشتری نشان بدهند. مسئولین این نوع آثار را باید به لحاظ مادی و معنوی حمایت کنند و حضور مسئولین در این نوع آثار قطعا باعث دلگرمی عوامل سازنده خواهد بود.

شخصیت‌های کلیدی این سریال را مجید مظفری در نقش صالح‌خان و فاطمه‌گودرزی- داگل برعهده دارند و پوریا پورسرخ با کاراکتر "ایرج" جزو بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی به شمار می‌روند. بازیگران دیگری همچون خسرو شهراز (نصیر خان)، علی دهکردی (دکتر هوشنگ)، جعفر دهقان (کاکاوند)، کاظم هژیر آزاد (شیر علی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، قربان نجفی (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، پویان گنجی (یاور)، میترا رفیع (گندم)، زینب قادری (راحیل)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمد نژاد (کیومرث)، فاطمه آقا بابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی)، معصومه بافنده (آساره) در سریال ایلدا ایفای نقش خواهند کرد و بیش از ۱۰۰ بازیگر بومی استان لرستان نیز در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر