احسان به والدین در پیری باید دوچندان شود


احسان به والدین در پیری باید دوچندان شود

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه والدین حق بزرگی گردن فرزندان خود دارند، گفت: احسان و توجه به والدین باید در پیری دوچندان شود و مردم باید برای والدین شهدا احترام زیادی قائل شوند.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در ایام ملی و مذهبی در دستور کار مساجد قرار دارد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: همزمان با ایام میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن در توسط اعضای «شهید رکنی»، مسجد ابولفضل (ع) شهرک جانبازان جشن بزرگی برگزار شد و یکی از برنامه های این جشن بزرگ، دست بوسی مادران بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه باید احترام به والدین از کودکی در افراد نهادینه شود، افزود: جمله ای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه احترام به مقام زن و مادر دارند که باید سرلوحه زندگی افراد قرار گیرد و از این رو حرکتی جدید در این مسجد شکل گرفت که برای روز پدر هم انجام می شود.

امام جماعت مسجد «ابوالفضل (ع)» شهرک جانبازان شیراز با اشاره به اینکه باید فرزندان یاد بگیرند دست پدر و مادر را ببوسند، اظهار کرد: این موضوع باید به یک فرهنگ در جامعه ما مبدل شود و کودکان از سن کودکی باید این فرهنگ اصیل را یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه والدین حق بزرگی گردن فرزندان خود دارند، افزود: احسان و توجه به والدین باید در پیری دوچندان شود و مردم باید برای والدین شهدا احترام زیادی قائل شوند.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که در مراسم جشن مسجد حدود 50 شاخه گل توسط مسجد خریداری شد، گفت: این گل ها توسط فرزندان به مادران خود و بچه مسجدی ها به مادران شهدا اهدا کردند و فرزندان و اعضای کانون مسجد دست مادران خود را بوسیدند، معنا و روح این حرکت اینست که انسان خدمت گذار والدین باشد و والدین انسان اگر فوت هم کرده باشد باید مورد تکریم قرار گیرند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید