صرفه‌جویی حدود 2 میلیارد ریالی با راه‌اندازی تیم خط‌کشی راه‌ها در سیستان و بلوچستان


صرفه‌جویی حدود 2 میلیارد ریالی با راه‌اندازی تیم خط‌کشی راه‌ها در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل با راه‌اندازی تیم خط‌کشی در سالجاری توانسته یک میلیارد و 800 میلیون ریال در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی داشته باشد.

ایوب کرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام به منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از اعتبارات از اواخر آذر تاکنون اجرایی شده است به طوریکه نیروهای راهداری و راه‌سازی این اداره‌کل در ۱۱ نقطه از محورهای مواصلاتی استان ۱۲۰ کیلومتر خط کشی انجام داده‌اند.

وی افزود: در صورت اجرای خط کشی این مدت توسط پیمانکار، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه برای این اداره‌کل در بر داشت که با این اقدام تنها سه میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اقدام اداره‌کل مصداق بارز اجرای موفق سیاست اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: قطعاتی از محورهای مواصلاتی زاهدان - زابل محدوده‌های حرمک و پل چاه دیوان، سنگان – خاش در محدوده دوراهی آسپیچ تا کورکوه، مهرستان – مدحوک، سراوان – سیرکان، سوران – رحمت آباد، زاهدان – خاش، سراوان – سوران و ناهوک محدوده جالق، زاهدان – میرجاوه و زاهدان – نصرت آباد محدوده گراغه در این مدت توسط تیم امانی این اداره‌کل خط کشی شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی محسوب می‌شود که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی مورد توجه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها