سه میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اراک پرداخت شد


سه میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اراک پرداخت شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه اراک از پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به 23 کارگاه خانگی پرداخت شد که حدود 50 فرصت شغلی جدید را به دنبال داشته است.

سرهنگ پاسدار «محمدرضا عسگری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه اراک در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، قارچ، کشت گیاهان دارویی، شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغ‌های انگور، زنبور عسل، ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه در سال جاری همچنان ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها طرح های اشتغالزایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در خصوص ساخت واحدهای مسکونی محرومان این شهرستان نیز گفت: ساخت ۵۰ واحد مسکونی این شهرستان که در نتیجه سیلاب فروردین امسال به کلی تخریب شده بودند به این نهاد انقلابی واگذار شد که تا کنون ۳۳ واحد تحویل شده و بقیه نیز تا پایان سال تحویل می‌شود.

سرهنگ پاسدار عسگری افزود: هزینه ساخت هر واحد مسکونی حدود ۹۵۰ میلیون ریال است که ۴۰۰ میلیون ریال آن به‌صورت تسهیلات کم‌بهره و ۲۰۰ میلیون ریال به‌عنوان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بقیه از محل منابع سپاه روح‌الله و خیران تامین می‌شود.

سپاه ناحیه شهرستان اراک علاوه بر مرکز این شهرستان، شهرهای ساروق، کارچان و داودآباد را نیز در بر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس